عصر خودرو

در بورس تهران برگزار شد؛

نشست تامین مالی صنعت لیزینگ از طریق بازار سرمایه

عصر بازار- نشست "تامین مالی صنعت لیزینگ از طریق بازار سرمایه" روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه با حضور مدیران شرکت های لیزینگ و انجمن ملی لیزینگ ایران در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

نشست تامین مالی صنعت لیزینگ از طریق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، طوبی دهقانی مدیر ناشران با بیان مطلب فوق گفت: صنعت لیزینگ حدود 200 سال است که در دنیا آغاز به کار کرده و توانسته به عنوان یک روش تامین مالی مطرح جای خود را بین فعالان اقتصادی باز کند.

    وی تصریح کرد:  لیزینگ ها در ایران از جمله موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی تحت نظارت بانک مرکزی هستند که با وجود حدود 30 سال قدمت همچنان دوران معرفی و رشد را طی می کنند. چالش های تامین مالی در صنعت لیزینگ و متعاقبا بالا رفتن نرخ در این صنعت از موانع مهم توسعه لیزینگ محسوب می شود.

    دهقانی به تامین مالی از طریق اوراق خرید دین و اوراق منفعت اشاره کرد و گفت: محور اصلی بحث در این جلسه با توجه به ماهیت فعالیت صنعت لیزینگ، امکان تامین مالی از طریق اوراق خرید دین و اوراق منفعت بود.

    وی توضیح داد: اوراق خرید دین اوراق بهادار بانامی است که به منظور خرید مطالبات‌ مدت‌دار اشخاص حقوقی به استثنای مطالبات ناشی از عقد سلف منتشر می‌شود و اوراق منفعت اوراق بهادار با نامی است که نشان‌دهندۀ مالکیت مشاع دارندۀ آن بر مقدار معینی از منافع آتی حاصل از  بکارگیری دارایی‌ها یا ارائه خدمات معین و هرگونه حقوق معین قابل نقل و انتقال برای یک دوره زمانی مشخص است.

    شایان ذکر است دستورالعمل انتشار اوراق خرید دین و دستورالعمل انتشار اوراق منفعت تیر ماه امسال از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ شده است.

    برچسب ها