عصر خودرو

امروز در فرابورس ایران انجام می شود؛

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام «ریشمک»

عصر بازار- ششمین عرضه اولیه امسال با عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک، امروز شنبه اول مهر انجام می شود.

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام «ریشمک»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، تعداد کل سهام این شرکت دارویی، بیش از 114 میلیون سهم است که 10 درصد از آن به تعداد 11 میلیون و 492 هزار و 822 سهم قابل عرضه در فرایند عرضه اولیه است.

    همچنین حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 200 سهم اعلام شده است؛ دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ 6 هزار و 607 ریال تا 6 هزار و 740 ریال است و متعهد خرید آن نیز یعنی شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا متعهد به خرید تا سقف 50 درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه است.

    تولید پودر و عصاره شیرین بیان از ریشه این گیاه و صدور آن به بازارهای خارج از کشور،  محور فعالیت‌های این شرکت صادراتی است.

    شرکت تولید و صادرات شیرین بیان زرقان نیز به عنوان زیرمجموعه ریشمک است که در زمینه تهیه عصاره شیرین بیان به فعالیت مشغول است.

    در بودجه سال مالی 96 این شرکت  صادرات 2 هزار تن محصول تولیدی پیش‌بینی شده که نسبت به سال 95 با رشد همراه است. همچنین  در عملکرد 6 ماهه اول این سال مالی 838 تن محصول از سوی شرکت ریشمک به بازارهای هدف صادر شده است.

    از جمله نقاط قوت این مجموعه ، احداث کارخانه جدید با تکنولوژی روز و در قالب دو خط تولیدی است؛  ظرفیت تولید کارخانه جدید 3 هزار تن در قالب دو خط تولید است که یکی از خطوط تولید انتقالی از کارخانه فعلی و دیگری خط تولید جدید خواهد بود.

    گفتنی  است شرکت تولید و صادرات ریشمک با نماد معاملاتی «ریشمک» اواخر خردادماه امسال در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. این شرکت در گروه مواد و محصولات دارویی و زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی قرار داشته و برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 96 سود هر سهم را پس از کسر مالیات یک‌هزار و 261 ریال اعلام کرده که از این میزان در 6 ماه سپری شده از سال مالی خود یعنی تا پایان 31 خردادماه 96 رقم 431 ریال معادل 34 درصد را پوشش داده است.

    برچسب ها