عصر خودرو

در پی تشدید تحریم‌های سازمان ملل انجام شد؛

دستور بانک مرکزی چین به بانک‌ها

عصر بازار- چهار منبع آگاه به رویترز اطلاع دادند که بانک مرکزی چین به بانک‌ها گفته تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی را به دقت به کار بگیرند.

دستور بانک مرکزی چین به بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در شرایطی که آمریکا نگران است پکن درباره تکرار ازمایش اتمی پیونگ‌یان به اندازه کافی سخت‌گیری نکند، چهار منبع آگاه به رویترز اطلاع دادند که بانک مرکزی چین به بانک‌ها گفته است که تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی را به دقت به کار بگیرند. 

    پس از این که ششمین و قدرتمندترین ازمایش اتمی کره‌شمالی در 3 دسامبر انجام شد، تنش‌ها بین این کشور و آمریکا بالا گرفت و باعث شد هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های بیشتری علیه کره‌شمالی وضع کند. 

    نقش بانک‌های چینی به عنوان مجرای ورود و خروج پول به همسایه به شدت منزوی خود، تحت بررسی دقیق قرار گرفته است.

    منابع اطلاع دادند که به بانک‌ها گفته شده است تا پیرو تحریم‌های سخت تر پیونگ‌یانگ توسط سازمان ملل، ارائه خدمات مالی به مشتریان جدیدی از کره‌شمالی را متوقف کنند و وام‌های مشتریان موجود را هم کاهش دهند. 

    به گفته این منابع از بانک‌ها خواسته شده است تا تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی را به طور کامل به کار بگیرند و به آنها راجع به ضررهای اقتصادی و ریسک از بین رفتن خوشنامی در صورتی که خلاف این کار را انجام دهند، هشدار داده شده است.

    طبق اعلام این منابع دستورالعمل این کار روز دوشنبه به دست بانک‌ها رسیده است.

    طبق آن‌چه که منابع از این مستندات مشاهده کرده‌اند، در آن گفته شده است: درحال حاضر مدیریت تجارت‌های مرتبط با کره شمالی به مسئله‌ای در سطح سیاست ملی و امنیت ملی تبدیل شده است.

    برچسب ها