عصر خودرو

سفیر ایران در اتریش:

قرارداد تامین مالی نقش مهمی در تحول روابط اقتصادی تهران - وین دارد

عصر بازار- عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در مراسم امضای قرارداد بانکی ایران و اتریش در شهر لینز با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و اتریش گفت: قرارداد تامین مالی بین بانکهای ایران با اوبربانک تاثیرات مهمی در تحول روابط اقتصادی دو کشور خواهد داشت.

قرارداد تامین مالی نقش مهمی در تحول روابط اقتصادی تهران - وین دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، عبادالله مولایی در مراسم امضای قرارداد تامین اعتبار بانکی بین اوبربانک اتریش با 14 بانک ایرانی گفت: این رویداد در مرحله مهمی از روند روابط اقتصادی دو کشور در دوران جدید رخ می دهد. تردیدی نیست که واژه هایی مانند گفتگو، احترام ، اعتماد و همکاری از کلیدواژه های روابط دیرینه ایران و اتریش هستند که پیشینه آن به قرنها قبل باز می گردد.
    وی افزود: در سایه این میراث تاریخی ، کشورهای ما بطور سنتی طرف های همکاری و شرکای عمده و قابل اعتماد یکدیگر بوده اند. دو کشور در دوره پسابرجام گام های بلندی در جهت توسعه و تعمیق مشارکت و همکاری اقتصادی سازنده فیمابین برداشته اند و همکاری بانکی در این فرایند نقش بسیار مهمی برعهده دارد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش ، قرارداد مالی بین بانکهای تجاری ایران با اوبربانک را یک نقطه عطف دیگر در این زمینه دانست و افزود: این تحول راه را برای روابط نزدیک تر دو کشور هموار خواهد کرد و اطمینان دارم که امروز آغاز مرحله جدیدی در همکاری های نویدبخش دو کشور محسوب می شود.
    به گزارش ایرنا، اولین قرارداد تامین اعتبار بانکی پسابرجام ایران به ارزش یک میلیارد یورو روز پنجشنبه در ساختمان مرکزی اوبربانک در شهر لینز اتریش بین این اوبربانک اتریشی با 14 بانک ایرانی به امضا رسید. این قرارداد در حضور محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد ، احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی ایران و عبادلله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، به امضای فرانتس گازلسبرگر مدیر اوبربانک و نمایندگان 14 بانک ایرانی شامل مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک های ایرانی رسید. از محل این قرارداد امکان تامین مالی پروژه های زیربنایی، صنعتی و تولیدی در ایران فراهم می شود. این قرارداد تامین اعتبار بانکی معادل یک میلیارد یورو بین بانک های کارآفرین، سامان، پاسارگاد، رفاه کارگران، ملت، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن، اقتصاد نوین، سپه، توسعه صادرات، خاورمیانه، کشاورزی و پارسیان با اوبر بانک اتریش امضا شد. از محل این قرارداد ، منابع بانک اتریشی به تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده اند، تخصیص خواهد یافت.
    این قرارداد، اولین قرارداد تامین مالی بانک های ایرانی با بانک های اروپایی پس از برجام است که بعد از قراردادهای امضا شده بین بانک های ایران با کشور های کره جنوبی و چین به امضا می رسد.

    برچسب ها