عصر خودرو

رئیس هیأت عامل صندوق :

واریز ۳ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در سه‌ماهه نخست سال

عصر بازار- رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از واریز ۳ میلیارد دلار به صندوق در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت:‌ از ابتدای تاسیس تا پایان سال گذشته ۳۳ میلیارد دلار مسدودی برای طرح‌ها داریم.

واریز ۳ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در سه‌ماهه نخست سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،احمد دوست‌حسینی درباره وضعیت منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در سه ماه اول امسال حدود 3 میلیارد دلار از محل منابع نفت و گاز به صندوق واریز شده است.

    رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه صندوق اجازه‌ سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار و بخش‌های اقتصادی ندارد، گفت: نمی‌توانیم مستقیما وارد عمل شویم و باید از طریق سیستم بانکی به فعالان اقتصادی تسهیلات پرداخت کنیم.

    وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود صندوق طرح‌هایی که بانک‌ها بررسی کرده و به صندوق برای تسهیلات ارائه می‌کنند را مجددا بررسی می‌کند، تصریح کرد: طبق قانون بررسی توجیه فنی و اقتصادی، زیست محیطی و الزامات قانونی بر عهده بانک است. طرح برای بررسی به صندوق می‌آید و ضوابط را در مورد طرح‌ها کنترل می‌کند.

    دوست حسینی تاکید کرد: برای مثال سقف تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های وابسته به موسسات عمومی غیردولتی 20 درصد است، بنابراین صندوق به مسئولیت و وظایف خود در قبال چنین مباحثی عمل می‌کند یا اینکه حداکثر سهم دولت در شرکت‌ها باید زیر 20 درصد باشد. اگر در محاسبات دقت نشده باشد مشکل ایجاد می‌کند بنابراین فقط این مباحث کنترل می‌شود.

    وی افزود: صندوق توسعه ملی به هیچ وجه توجیه اقتصادی طرح را بررسی نمی‌کند.

    رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد مسدودی طرح‌هایی که از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده‌اند بیان داشت: از اول تاسیس صندوق تا پایان سال 95 بالغ بر 33 میلیارد دلار مسدودی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها