عصر خودرو

افت متغیرهای اساسی در بازار آمریکا

عصر بازار- بازارهای آمریکا در آخرین روز کاری هفته با روند کاهشی نسبت به روز گذشته همراه شدند در حالی که قیمت دلار و اوراق قرضه این کشور با نوسان همراه شد.

افت متغیرهای اساسی در بازار آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در حالی که نگرانی ها از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا شدت یافته است قیمت طلا با روند نزولی همراه شد و اوراق قرضه کشورهای نوظهور نیز روند نزولی را از سر گرفت.

    بر اساس این گزارش، شاخص اس اند پی آمریکا برای  نخستین بار طی پنج روز گذشته با روند نزولی رو به رو شد در حالی که قیمت سهام شرکت های تکنولوژی مسبب اصلی این روند کاهشی بودند .

    در بازارهای کالایی، قیمت فلزات و مس نیز با کاهش رو به رو شد. در حالی که بانک مرکزی ژاپن اصرار خود را بر ثبات برنامه سیاست پولی خود اعلام کرد.

    این در حالی است که، خبر کاهش رتبه اعتباری چین توسط موسسه رتبه بندی اس اند پی، مقوله ای بود که در ساعات تعطیلی بازارهای آمریکا از انتشار جا ماند اما در نهایت، موجب افت قیمت کالاهای اساسی شد .

    بر این اساس، در بازارهای جهانی شاخص اس اند پی با کاهش 0.3 درصدی همراه شد در حالی که شاخص داوجونز با افت 0.2 درصدی مواجه شد.

    قیمت سهام اپل کاهش 1.7 درصدی را از آن خود کرد و به کمترین میزان نسبت به تاریخ اول آگوست معامله شد .

    شاخص یورواستاکس نیز افزایش 0.2 درصدی داشت در حالی که فوتسی لندن 0.1  درصد منفی شد .

    در ادامه، نیکی ژاپن و شاخص تاپیکس 0.3 درصد افت کردند، شاخص داکس آلمان و کک فرانسه نیز به ترتیب با رشد 0.2 درصدی و 0.4 درصدی معاملات را خاتمه دادند.

    برچسب ها