عصر خودرو

تجارت ایران و چین ۲۰ میلیارد دلاری شد

عصر بازار- مبادلات تجاری ایران و چین در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰.۸۶ میلیارد دلار رسید.

تجارت ایران و چین ۲۰ میلیارد دلاری شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و چین در 7 ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش 26.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

    مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا جولای 2016 بالغ بر 16.4 میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا جولای سال جاری به 20.86 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    صادرات چین به ایران و واردات از ایران در این دوره افزایش قابل توجه داشته است.

    صادرات چین به ایران در ژانویه تا جولای 2017 با افزایش 21.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 10.43 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا جولای سال 2016 بالغ بر 8.6 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    واردات چین از ایران نیز برابر با صادرات این کشور به ایران بوده است. چین در ژانویه تا جولای 2016 بالغ بر 7.8 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افزایش 32.9 درصدی در ژانویه تا جولای امسال به 10.43 میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

    برچسب ها