عصر خودرو

توافق جدید تهران-برلین اعلام شد؛

آغاز همکاری‌ها با لغو تحریم بانکی

عصر بازار: وزیر نیرو با اشاره به توافق‌های انجام شده بین شرکت‌های ایرانی و آلمانی در صنایع آب و برق، گفت: با لغو تحریم‌های بانکی تفاهم ‌نامه‌‌های تنظیم شده بین دو کشور عملیاتی خواهد شد.

آغاز همکاری‌ها با لغو تحریم بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات آب و برقی ایران و آلمان با هدف احداث واحدهای جدید نیروگاهی، انتقال تکنولوژی صنایع آب و برق و احداث پروژه‌های تصفیه‌خانه‌ در تهران بین حمید چیت‌چیان وزیر نیرو ایران و ایزه آیگنر وزیر اقتصاد، رسانه و نیروی ایالت بایرن آلمان در تهران برگزار شد.

    حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد، رسانه و نیروی ایالت بایرن آلمان با بیان اینکه موسسات و شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های ایالت بایرن آلمان به‌صورت سنتی همکاری‌های گسترده‌ای با هم داشته‌اند، گفت: امروز هم تعداد قابل توجهی از نمایندگان شرکت‌های آلمانی در جلسه حضور داشتند و آمادگی خود را به منظور گسترش همکاری با جمهوری اسلامی تاکید کردند.

    وزیر نیرو با اشاره به اینکه در نشست امروز زمینه‌های گسترش همکاری‌ها در خصوص صنعت آب و برق مطرح شد، تصریح کرد: در این دیدار پروژه‌های متعدد نیروگاهی و انتقال تکنولوژی و پروژه‌های تصفیه‌خانه‌های آب مورد گفتگو قرار گرفت و پیش بینی می شود با رفع موانع بانکی این قراردادها اجرایی شود.

    این عضو کابینه دولت با بیان اینکه یکی از توافق‌ها این بود که شرکت‌های ایرانی و آلمانی به‌صورت مشترک در بازارهای منطقه حضور پیدا کنند، افزود: این هم به نفع شرکت‌های ایرانی و هم به نفع شرکت‌های آلمانی خواهد بود.

    وزیر نیرو با بیان اینکه کارهای کارشناسی مربوط به همکاری‌های شرکت‌های داخلی و آلمانی در گذشته انجام شده است، بیان کرد: در بسیاری از موارد تفاهم ‌نامه‌هایی هم تنظیم شده و چنانچه موانع انتقال سرمایه بین بانک‌ها مرتفع شود، مفاد تفاهم‌نامه‌ها عملیاتی خواهد شد.

    وزیر اقتصاد رسانه و نیرو ایالت بایرن آلمان نیز با ارزیابی مثبت از نتیجه مذاکرات با وزیر نیرو، گفت: امروز با یک هیات بلند پایه از ایالت «باواریا» با وزیر نیرو ملاقات کردیم و خوشحالیم که با طرح مباحث موردعلاقه دو طرف، زمینه های گسترش همکاری اقتصادی بین جمهوری اسلامی و بایرن افزایش خواهد یافت.

    خانم «ایزه آیگنر» با بیان اینکه بازار ایران فرصت خوبی برای عرضه خدمات آلمان است، بیان کرد: هیات آلمانی در حوزه‌های مختلف آب، برق، فاضلاب، شبکه‌های هوشمند با وزیر نیرو مذاکراتی داشتند و در نهایت به نتیجه مطلوبی رسیدیم که این همکاری‌ها می‌تواند به‌صورت گسترده ادامه یابد.

    این مقام آلمانی با اعلام اینکه تعداد زیادی از هیات همراه ما شرکت‌های بزرگ پیشرو در سطح جهانی هستند و در کنار آنها شرکت‌های کوچک و متوسط نیز وجود دارند که قسمت عمده این شرکت‌ها روابط دیرینه با شرکت‌ها و مجموعه‌های ایرانی دارند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های آلمانی جدید بسیار تمایل دارند تا هرچه زودتر همکاری‌های خود را با شرکت‌های ایرانی آغاز کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها