عصر خودرو

یک پرورش دهنده جوجه یک روزه عنوان کرد:

تأمین منافع خریدار و فروشنده با عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا

عصر بازار- طی ماه های گذشته علی رغم اعلام نرخ مصوب جوجه یک روزه از سوی کارگروه تنظیم بازار شاهد افزایش نامتعارف قیمت این محصول بودیم؛ این در حالی است که وقتی قیمت جوجه و مرغ افزایش پیدا می کند، نهادهای نظارتی کمکی به انجمن جوجه یک روزه نمی کنند.

تأمین منافع خریدار و فروشنده با عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، این در شرایطی است که عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا، این کالا را از شمول قیمت گذاری خارج می‌کند، از این رو لازم به نظر می رسد که با ورود کامل فعالان این صنعت به بورس کالا، علاوه بر حاکم شدن شفافیت در این بازار، تقاضا نیز با روش های مدرن و کارآمد مدیریت شود.

    در همین ارتباط، یک پرورش دهنده جوجه یک روزه پیرامون مزایای عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا گفت: حذف واسطه ها و کشف قیمت شفاف در بورس کالا از مهم ترین مزایای عرضه جوجه یک روزه در این بازار است. ضمن اینکه فرآیند فروش این کالا در بورس آسان تر از بازار خرده فروشی است.

    مهدی سبحانی در بیان دیگر مزایای عرضه این محصول در بورس کالا گفت: همچنین وصول سریع تر پول مجتمع های پرورش دهنده جوجه یک روزه آن هم به صورت نقدی و در مدت چند روز مزیت دیگری است که مجموعه های فعال در این حوزه را به سمت عرضه در بورس کالا ترغیب می کند.

    وی به رفع مشکل کاهش قیمت برای جوجه های یک روزه در فروش های کنسلی در بازار آزاد و سنتی از طریق ساز و کار بورس کالا اشاره کرد و گفت: در بازار سنتی جوجه یک روزه، برخی خریداران اقدام به کاهش قیمت برای خرید جوجه های یک روزه در معاملات کنسلی می کنند که این امر به ضرر تولیدکننده است.

    وی افزود: این در حالی است که در بورس کالا به دلیل واریز بخشی از ثمن معامله توسط خریداران چند روز قبل از انجام معامله به حساب بورس، مشکل معاملات کنسلی در بازار سنتی مرتفع شده و در کنترل نوسانات کاذب قیمت ها موثر است.

    سبحانی ضمن تاکید بر ایجاد ثبات قیمت ها در بازار با عرضه گسترده در بورس کالا، عنوان کرد: عرضه در بورس کالا ضمن ایجاد منافع برای عرضه کننده، در کاهش هزینه ها به خریداران نیز کمک می کند.

    این عرضه کننده جوجه یک روزه در بورس کالا با اشاره به لزوم کاهش فرآیند اداری انتقال پول به حساب عرضه کننده پس از انجام معامله در بورس کالا، اظهار کرد: برخی مرغداران نامه و رسید تحویل جوجه های یک روزه خریداری شده خود را با اندکی تاخیر به بورس ارایه می کنند که این امر موجب تأخیر در واریز پول به حساب عرضه کننده می شود.

    وی ضمن اعلام رضایت از عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا، اظهار کرد: همان طور که اشاره شد عرضه گسترده جوجه یک روزه در بورس کالا مزایای زیادی داشته و توانسته بازار مرغ را نیز متعادل کند.

    برچسب ها