عصر خودرو

تمایل برزیل برای مشارکت در توسعه میادین نفتی دریای خزر

عصر بازار- سفیر برزیل در تهران با حضور در شرکت نفت خزر، از علاقه‌مندی شرکت دولتی نفت برزیل (پتروبراس) برای همکاری با شرکت ملی نفت ایران در پروژه‌های صنعت نفت در خزر خبر داد.

تمایل برزیل برای مشارکت در توسعه میادین نفتی دریای خزر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «رودریگودی ‏‎آذردوسانتوس» در دیدار با یوسف اعتمادی، قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت خزر، ضمن ابراز علاقه‌مندی برای همکاری 2 شرکت، به نتایج مطلوب سفر «فرناندو کوئیلو فیلیو»، وزیر انرژی برزیل به ایران در هفته‎های اخیر و مذاکرات سازنده‎ با بیژن زنگنه، وزیر نفت اشاره کرد و خواهان گسترش مناسبات در پروژه‎های مرتبط با خزر شد.
    یوسف اعتمادی، قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت خزر در این دیدار، ضمن تشریح حوزه فعالیت‎های این شرکت و دستاوردهای حاصل شده طی چند سال گذشته، توسعه و تولید در دریای خزر را مستلزم بهره‎گیری از تجربیات و دانش فنی شرکت‎های صاحب نام در این عرصه برشمرد.
    اعتمادی با اشاره به ارتباطات پیشین بین پتروبراس و شرکت نفت خزر، از همکاری با این شرکت برزیلی استقبال کرد.
    به نظر می‎رسد در آینده‎ای نزدیک، نشست مشترکی با حضور تیم‎های کارشناسی و فنی شرکت نفت خزر و پتروبراس در تهران برگزار شود.
    در پایان این دیدار، سفیر برزیل در تهران از مدیران شرکت نفت خزر دعوت کرد از شرکت پتروبراس و مرکز تحقیقات آن بازدیدی داشته باشند.
     در سال های گذشته توجه اصلی وزارت نفت به توسعه میدان های نفتی در خلیج فارس و مناطق جنوبی معطوف بوده و کمتر به اکتشاف در مناطق شمالی کشور پرداخته شده است.
    در واقع، به دلیل ساختار های زمین شناختی پیچیده و عمق زیاد، دریای خزر از مناطق پر ریسک برای حفاری و اکتشاف نفت به شمار می رود و انجام مطالعات میدان، اکتشاف و تولید به فناوری های جدید و منابع مالی گسترده نیاز دارد.
    عمق زیاد آب در دریای خزر در نواحی جنوبی (موقعیت ایران) به بیش از یک هزار متر می رسد و نبود فناوری های لازم در ایران برای اکتشاف در آبهای عمیق، سبب شده است برنامه اکتشاف در این مناطق جزو اولویت های اصلی و جاری قرار نگیرد.
    همچنین بیشتر میدان های نفتی و گازی ایران در خلیج فارس و مناطق جنوبی کشور قرار دارد و اکتشاف و تولید نفت در آنها بسیار ارزان تمام می شود و تمرکز اصلی فعالیت صنعت نفت نیز در این مناطق است.
    وزارت نفت با توجه به رفع تحریم ها و تسهیل مشارکت با شرکت های خارجی در نظر دارد که توسعه میدان های نفتی در دریای خزر را در دستور کار قرار دهد و منابع مالی و فناوری های لازم برای حفاری در آبهای عمیق را جذب کند.

    برچسب ها