عصر خودرو

بانک‌های ایران و کرواسی به دنبال ایجاد رابطه کارگزاری

عصر بازار- نمایندگان بانک‌های سپه، پاسارگاد و صنعت‌ومعدن که در قالب هیئت تجاری اتاق ایران به کرواسی سفر کرده اند، در دیدار با نمایندگان بانک‌های این کشور به بررسی موانع بانکی و راه‌حل‌های مشکلات پرداختند.

بانک‌های ایران و کرواسی به دنبال ایجاد رابطه کارگزاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما ، رئیس هیئت مدیره بانک پرایورند زاگرب در این نشست در معرفی این بانک گفت : پرایورند یک بانک تجاری و از شعبه‌های بانک اینتسا سایوپایولو است و حدود 13.5 میلیارد یورو مجموع دارایی‌های آن است.
    بوزو پارکا در مورد سابقه همکاری این بانک با ایران گفت: قبل از تحریم‌ها با ایران همکاری داشتیم‌ و تلاش می کنیم این همکاری‌ها پس از برجام هم از سر گرفته شود.
    هادی قوامی، نماینده مجلس شورای اسلامی و از اعضای هیئت اعزامی به کرواسی هم با تأکید بر لزوم برقراری رابطه بانکی میان ایران و کرواسی گفت : بعد از برجام ما هم انتظار داریم که ارتباط با کشورهای دیگر بیشتر از گذشته باشد و در مورد کرواسی هم باید از همه فرصت‌های پیش رو حداکثر بهره را ببریم.
    این نماینده مجلس افزود: انتظار داریم تبادلات مالی این کشور با ایران برقرار شود و تجارت خارجی دو طرف افزایش یابد.
    حمیدرضا صالحی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران هم با اشاره به برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت: پس از برجام پروژه‌های زیرساختی زیادی مانند راه‌آهن و فرودگاه و نیروگاه برق و خطوط انتقال برق در ایران کلید می‌خورد و ایران ظرفیت 100 میلیارد دلار پروژه سرمایه‌گذاری دارد؛ شرکت‌های کروات هم در صورتی‌ که بخواهند در این سرمایه‌گذاری سهمی داشته باشند و همکاری‌های گذشته خود را با ایرانی‌ها از سر بگیرند ، باید پیش‌قدم شوند و برای برقراری ارتباط مالی دوطرفه تلاش کنند.
    بانکداران ایرانی هم پیشنهاد کردند در مرحله اول رابطه کارگزاری بانکی میان دو طرف ایجاد شود چرا که کارگزاری بانکی راه عملی و ممکن حل مشکلات بانکی است.
    به گفته آنها از نظر قانونی و منطقی هیچ مشکلی برای ارتباط بانکی با ایران نیست و تنها وابستگی بانک‌های اروپایی به بانک های آمریکایی در این زمینه تأثیرگذار است.
    رئیس هیئت مدیره پرایوند بانک هم گفت: ما هم به دنبال آن هستیم که بار دیگر روابط بانکی میان کرواسی و ایران شکل بگیرد. با این‌حال اگر پروژه‌ای آماده سرمایه گذاری باشد ، می‌توانیم به‌صورت غیرمستقیم هم به آن پروژه کمک کنیم.
    پارکا گفت : به حل مشکلات بانکی بسیار خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم خیلی زود بتوانیم در این زمینه قدم‌های خوبی برداریم.

    برچسب ها