عصر خودرو

هفته سبز خودرویی ها همراه با ۴ درصد بازدهی

عصر بازار- در هفته ای که گذشت شاخص خودرویی ها که در پایان هفته گذشته روی عدد ۱۶ هزار و ۸۶۲ واحد متوقف شده بود در پایان این هفته به عدد ۱۷ هزار و ۵۹۳ واحد رسید که ۷۳۱ واحد افزایش را تجربه کرد.

هفته سبز خودرویی ها همراه با ۴ درصد بازدهی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، سهام‌داران در این هفته تعداد 144میلیون ورقه سهم خودرویی به ارزش 17.7 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار دادند.
    در اولین روز هفته گروه خودرو که شروع متعادل و سبزی داشت  طی نیمه دوم بازار با افت جزئی سایپا، در فضایی منفی قرار گرفت.
    روز دوم نیز گروه فضایی متعادل و منفی را تجربه کرد، در این روز شاهد عرضه بلوک خمحور در قیمت 4045 ریال توسط سایپا بودیم و با افزایش تقاضا نماد خمحور به صف خرید رسید.
    طی معاملات دوشنبه سومین روز کاری هفته، بازدهی گروه خودرو 1 درصد رشد کرد طی این روز  سرمایه گذاری رنا  بلوک "خمحرکه" شامل 310 میلیون و 199 هزار و 995 سهم به قیمت پایه هر سهم 414 تومان توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن در بازار دوم معاملات بورس عرضه کرد  و ایران خودرو از طریق کارگزاری نهایت نگر این بلوک را خریداری کرد.
    سه شنبه نیز شاخص گروه خودرو  با رشد جزئی نزدیک 30 واحدی به کار خود خاتمه داد.
    آخرین روز کاری هفته گروه خودرو با صف خرید نماد خودرو جان دوباره ای گرفت، این گروه که به دلیل گزارشات متناقض چند وقتی بود اقبال  و اعتماد سهامداران را از دست داده بود، در این روز پر قدرت ظاهر شد.
    با این وجود طی رو زچهارشنبه نماد خکاوه با تعدیل منفی 50 درصدی بر زیان پیش بینی شده هر سهم خود رقم 55 ریال افزود.
    در مجموع علی رغم وضعیت خوب گروه در آخرین روز هفته ، به نظر نمی رسد خودرویی ها رشد پایداری داشته باشند، طی روزهای آتی گزارشات شش ماهه شرکتها منتشر خواهد شد و انتظار نمی رود خودرویی ها در گزارش 6 ماهه وضعیت بسیار متفاوتی با آنچه اکنون هست، ارائه کنند.

    برچسب ها