عصر خودرو

بازتاب تحریم های ضد روسی؛

ضرر ۱۰ میلیارد یورویی ایتالیا از تحریم غرب علیه روسیه

عصر بازار- تحریم های غرب علیه روسیه منجر به ضرر بیش از ۱۰ میلیارد یورویی به اقتصاد ایتالیا شده است.

ضرر ۱۰ میلیارد یورویی ایتالیا از تحریم غرب علیه روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، دپارتمان روابط اقتصادی و بین المل مسکو اعلام کرد، تجار ایتالیایی به دلیل تحریم های غرب علیه روسیه بیش از 10 میلیارد یورو ضرر کرده اند.

    در همین حال «سرجی چرمین» مسئول این دپارتمان گفت: کاهش رابط میان روسیه و اتحادیه اروپا بر روی بخش های اقتصادی ایتالیا تاثیر منفی گذاشته است و بسیاری از تجار از جمله بازرگانان ایتالیایی این موضوع را امروز درک می کنند؛ ضمن اینکه تحریم روسیه با مقابله به مثل مسکو روبرو شده است.

    وی خاطر نشان کرد، تحریم روسیه بدون شک نفعی ندارد و این موضوع 7 میلیارد یوور به اقتصاد ایتالیا این کشور و همچنین 200 هزار شغل را تحت الشعاع خود در این کشور قرار داده است.

    «چرمین» در ادامه گفت: در مجموع جنگ تجاری با روسیه منجر به ضرر بیش از 10 میلیارد یورویی برای ایتالیا شده و صادرات کالاهای ایتالیایی به روسیه کاهش یافته است و فقط شهر «ونیس» ایتالیا بیش از 3 میلیارد یورو از این تحریم ها متضرر شده است.

    این مقام روسی تصریح کرد، در سال 2016 میلادی تجارت میان مسکو و شرکت های ایتالیایی با 4.6 درصد کاهش به 4.3 میلیارد دلار رسید.

    به گفته «روزاریو الساندرلو» رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا-روسیه از زمان تحریم غرب علیه روسیه، ایتالیا بین 11 تا 12 میلیارد یورو ضرر کرده است و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط ایتالیایی بیشتر از سایر بخش ها آسیب دیده اند.

    بر پایه این گزارش، بطور متوسط اتحادیه اروپا ماهانه 3.2 میلیارد دلار از تحریم روسیه ضرر می کند.

    برچسب ها