عصر خودرو

ترکیه قرارداد خرید ۱.۵ میلیون تن گاز مایع از قطر امضا کرد

عصر بازار- ترکیه قرارداد تجاری خرید ۱.۵ میلیون تن گاز مایع(ال.ان.جی) در مدت سه سال از قطر امضا کرد.

ترکیه قرارداد خرید ۱.۵ میلیون تن گاز مایع از قطر امضا کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روزنامه استار ترکیه اعلام کرد این قرارداد بین شرکت بوتاش ترکیه شرکت گاز قطر(قطر گاز) در دوحه امضا شد.
    به نوشته این رسانه، بر اساس قرارداد امضا شده، شرکت بوتاش ترکیه در مدت سه سال، 1.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع از کشور قطر تحویل می گیرد.
    خلیل بن خلیفه آل ثانی مدیرعامل شرکت گاز قطر در جریان امضای این قرارداد گفت که شرکت بوتاش ترکیه یک مشتری با درجه بالای تخصصی در خرید گاز مایع است و ما همکاری های بلند مدت با شرکت بوتاش داریم.
    بر اساس قرارداد امضا شده، گاز طبیعی مایع خریداری شده از طریق کشتی از قطر بارگیری شده و در ترمینال های اگه گاز، مرمره و اتکی در سواحل جنوبی ترکیه تخلیه خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، آژانس بین المللی انرژی(IEA) یک ماه پیش اعلام کرد که ترکیه در سال گذشته میلادی 46 میلیارد و 164 میلیون متر مکعب گاز طبیعی وارد کرده است.
    ترکیه بخش اعظم گاز مصرفی مورد نیاز خود را از طریق خطوط لوله احداث شده از روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان تامین می کند.
    ترکیه که هم اکنون دارای سه ترمینال گاز فشرده(LNG) است و سال گذشته میزان گاز مایع وارداتی خود را در مجموع 15 درصد افزایش داده و از طریق ترمینال ها و مخازن خود، در مجموع هشت میلیارد و 607 میلیون متر مکعب گاز مایع وارد کرده است.

    برچسب ها