عصر خودرو

پرداخت سود سهام عدالت در مهرماه

عصر بازار- مرحله اول واریز سود سهام عدالت در نخستین هفته مهر ماه به حساب مشمولین واریز خواهد شد و وارث باید برای دریافت سود متوفیان خود، مراحل انحصار وراثت را به طور کامل انجام دهند.

پرداخت سود سهام عدالت در مهرماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، میزان سود پرداختی در مرحله نخست و اینکه کدامیک از 18 گروه مشمول سهام عدالت در اولویت دریافت آن هستند، تا هفته آینده مشخص می شود.

    این در حالی است که برآورد اولیه سازمان خصوصی این است که میزان سود برای کسانی که یک میلیون تومان سهام دارند را بین 130هزار تا 150 هزار تومان است.

    اگر فرد مشمول بدهی خود تا سقف یک میلیون تومان را به حساب سازمان خصوصی واریز نکرده و حدود 500 هزار تومان سهام در اختیار داشته باشد، حدود نیمی از این مبلغ را به عنوان سود دریافت خواهد کرد.

    همچنین از 47 میلیون نفر مشمول سهام عدالت که در قید حیات هستند، حدود 32 میلیون و 500 هزار نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند، از افراد باقیمانده خواست تا هرچه سریعتر نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

    علاوه بر این از میان 18 گروه شغلی مشمول سهام عدالت، خبرنگاران و طلاب در صدر افرادی هستند که تاکنون از وارد کردن شماره شبای خود به سامانه خودداری کرده اند و در مقابل مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و نیز روستاییان و عشایر بیشترین استقبال را از این کار داشته اند.

    در نخستین مرحله واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان، افرادی که تاکنون شماره شبا وارد نکرده اند، برای این کار اقدام کنند زیرا در هفته های اخیر که واریز شدن سود سهام عدالت در رسانه ها بازتاب یافته، حدود 2.5 میلیون نفر به سامانه مراجعه کرده و شماره شبای حساب بانکی خود را وارد کرده اند.

    وراث متوفیان مشمول سهام عدالت تنها تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت و وارد کردن مشخصات فردی، مبلغ باقیمانده برای تکمیل سهام 10 میلیون ریالی را پرداخت کنند.

    برای پرداخت سود سهام این دسته از مشمولان، می بایست پروسه قانونی مربوط به انحصار وراثت طی شده باشد.
    البته مشمولان در قید حیات برای وارد کردن شماره شبای حساب بانکی خود به سامانه سهام عدالت محدویت زمانی ندارند و هر زمانی که آن را وارد کنند، پس از اخذ تاییدیه از سوی بانک مربوطه، در پروسه پرداخت سود قرار می گیرند.

    برچسب ها