عصر خودرو

موافقت بازیگران اصلی نفتی با تمدید کاهش تولید

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر این که بازیگران اصلی بازارهای جهانی نفت با تمدید کاهش تولید موافقت خواهند کرد، گفت: نشانه‌ای نیست که بازیگران اصلی مخالف تمدید کاهش تولید باشند، اما احتمال این که میزان کاهش تولید افزایش یابد بسیار کم است.

موافقت بازیگران اصلی نفتی با تمدید کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، جواد نوفرستی ، با اشاره به نشست روز آینده کشورهای عضو اوپک و غیراوپک، اظهار کرد: همه یا اکثر کشورهای عضو اوپک و غیراوپک به این جمع بندی رسیده‌اند که باید از برنامه کاهش تولید حمایت کنند، زیرا می‌دانند این تصمیم به نفع آنها است.

    وی افزود: کشورهای بزرگ تولید کننده نفت مانند عربستان سعودی در سال‌های اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت با کسری بودجه مواجه شدند به همین دلیل حتی کشورهایی که در سال‌های گذشته با کاهش تولید نفت موافق نبودند در حال حاضر جزو همراهان این تصمیم هستند.

    این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این که بازیگران اصلی اوپک موافق تمدید تعهد کاهش تولید هستند، تصریح کرد: احتمال این که تعهد کاهش تولید تمدید شود بسیار قوی است، اما این انتظار نمی‌رود که میزان کاهش، افزایش پیدا کند.

    نوفرستی با بیان این که اوضاع قیمت نفت در بازارهای جهانی مساعد نیست، اظهار کرد: اتفاقات اخیر از جمله توفان آمریکا در حالت عادی می‌توانست قیمت نفت را افزایش دهد، اما به دلیل عرضه زیاد نفت در بازار شاهد افزایش قیمت نبودیم به همین دلیل کشورهای تولید کننده نفت از هر برنامه‌ای برای افزایش قیمت نفت حمایت می‌کند.

    وی در ادامه با اشاره به حضور کشورهای لیبی و نیجریه در نشست روز آینده اوپک، گفت: حضور این دو کشور نشان می‌دهد که آنها هم متوجه خطر کاهش قیمت نفت شده‌اند و احتمالا برای حمایت از تصمیم اوپک در این نشست شرکت می‌کنند. تعیین سهمیه تولید برای این کشورها به اوضاع بازار کمک خواهد کرد.

    برچسب ها