عصر خودرو

معاون بورس تهران اعلام کرد:

علت بروز مشکل در معاملات "های وب"

منتظر گزارش فنی و اقدام پیشگیرانه امروز

عصر بازار- معاون بازار بورس تهران در مورد معاملات روزهای اخیر "های وب" توضیحات تکمیلی داد و با اعلام علت بروز مشکل در معاملات سهام این شرکت تازه وارد، از اقدام پیشگیرانه امروز خبر داد.

علت بروز مشکل در معاملات "های وب"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، علی صحرایی درباره حاشیه از ناشی از معاملات دو روز پیش "های وب" و اینکه در خرید 800 هزار سهم توسط یک کد، چه عامل یا فرد یا شرکتی نقش داشته، توضیحات کامل تری داد و اظهار داشت: در این رابطه باید منتظر گزارش مدیریت فناوری بورس تهران بود تا علت اصلی مشخص شود. بنابراین در حال حاضر نمی توان عامل یا فردی را به عنوان مقصر معرفی کرد.

    وی با بیان اینکه در این رویداد ناشر ( شرکت داده گستر عصر نوین) نقشی ندارد، ادامه داد: طبق ساختار تعریف شده برای سامانه معاملات، سفارش های تصادفی خرید و فروش برخلاف ایستگاه های معاملاتی ، برای شرکت های نرم افزاری ثبت سفارش (OMS) لحاظ نمی شود. بر همین اساس بود که امکان خرید 800 هزار سهم "های وب" توسط OMS انجام شد.

    صحرایی با اشاره به مشکل دیروز ایستگاه های معاملاتی در سفارش گیری سهام "های وب" افزود: در اقدامی پیشگیرانه ، مقرر شده از امروز هر سفارش خرید غیر منصفانه که از سوی OMS ها وارد سامانه معاملات شود ، باطل شود.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از درخواست های مهم بورس تهران ، ارتقا سامانه معاملات و حذف ثبت تصادفی سفارش های خرید و فروش توسط OMS ها و بکار گیری الگورتیم تصادفی برای ایستگاه های معاملاتی است.

    برچسب ها