عصر خودرو

سیف اعلام کرد؛

جذب ۶۵ میلیارد دلار منابع خارجی

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر تمدید دو هفته‌ای مهلت پرداخت وام ازدواج، اعلام کرد: جذب سالانه ۶۵ میلیارد دلار منابع خارجی پیش بینی شده است.

جذب ۶۵ میلیارد دلار منابع خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ولی الله سیف امروز در حاشیه نشست هیات وزیران با اعلام اینکه سالانه 65 میلیارد دلار منابع خارجی پیش بینی شده است، به سوء تفاهم هایی درباره فاینانس هایی که با چین بسته شده است اشاره کرد و گفت: با توجه به بودجه سال 96 دولت موظف است حداقل 50 میلیارد دلار خطوط فاینانس عملیاتی کند.

    رییس کل بانک مرکزی افزود: این 50 میلیارد به علاوه مانده استفاده نشده سال های قبل و این رقمی که تصویب شد بخشی از آن است که طبیعتاً مورد عمل قرار می گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف پیش بینی شده در قانون برنامه ششم، اشتغال پیش بینی شده و رشد اقتصادی 8 درصد، یکی از اساسی ترین منابع که روی آن تکیه می شود منابع خارجی است و در طول پنج سال برنامه ششم پیش بینی شده که سالانه 65 میلیارد دلار منابع خارجی باید استفاده شود.

    رییس کل بانک مرکزی گفت: اینها اقداماتی است که می تواند زمینه را برای تحقق اهداف پیش بینی شده، قانون برنامه ششم و بودجه سال 96 مهیا کند و امیدواریم بزودی عملیاتی شود.

    سیف با اشاره به همکاری خوب بانک ها درباره طرح ضربتی وام قرض الحسنه ازدواج افزود: در نظر داریم که این طرح را تا دو هفته دیگر تمدید کنیم چون در طول اجرای این طرح یک سری متقاضیان جدیدی هم ثبت نام کردند و امیدواریم بتوانیم با این تمدید شرایط کاملاً عادی شود و صف مربوطه به حداقل ممکن برسد تا متقاضیان ظرف یک ماه بتوانند وام قرض الحسنه ازدواج را دریافت کنند.

    رییس کل بانک مرکزی در باره سامانه صیاد نیز گفت: چک های سابق در این سامانه تا اردیبهشت 97 می توانند پاس شوند و از اردیبهشت 97 به بعد این چک ها از طریق قبلی یعنی مراجعه به شعب مربوطه، آن چک پاس می شود و هیچ جای نگرانی نیست.

    برچسب ها