عصر خودرو

علیرضا تاج بر عنوان کرد:

فرصت کم‌نظیر بازار سرمایه در جذب پس‌اندازها

عصر بازار- تصمیم مهم بانک مرکزی به الزام رعایت سقف ۱۵ درصدی نرخ سود از سوی بانک ها، فرصتی را برای بازارهای رقیب فراهم کرد تا به جذب منابع بازار پول بپردازند.

فرصت کم‌نظیر بازار سرمایه در جذب پس‌اندازها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علیرضا تاج بر، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل کارگزاری بانک ملت ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازار مسکن، ارز و طلا هر کدام کمابیش نوساناتی را تجربه کردند و در این بین مستعدترین عرصه برای جایگزینی سپرده‌های ریسک‌پذیر، بازار سرمایه است.

    تاج بر با اشاره به اینکه در مقطع کنونی تمام شواهد به نفع بازار سرمایه است، ادامه داد: افزایش نرخ مواد اولیه در کنار افزایش نرخ دلار، شرایط خوبی را برای گروه‌های معدنی، فلزات اساسی، پالایشگاه و پتروشیمی فراهم آورده و انتظار می‌رود تا پایان سال تعدیلات مثبتی در سود این شرکت‌ها داشته باشیم.

    علیرضا تاج بر افزود: از گروه خودرو و قطعات صرفاً اخبار مثبت منتشر می‌شود و این خبرها در کنار کاهش نرخ هزینه مالی، دیر یا زود بر قیمت سهام اثرگذار خواهد بود.

    به گفته عضو هیأت مدیره کارگزاری بانک ملت سایر گروه‌ها از جمله رایانه، دارو، غذایی و در نهایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم پتانسیل بازدهی مناسبی در سال جاری دارند و انتظار می‌رود با انتشار صورت‌های مالی شش ماهه و نه ماهه، بسیاری از تحلیل‌‌ها و پیش‌بینی‌های مثبت محقق شود.

    وی افزود: با شرایط مساعد فعلی، وظیفه ارکان بازار سرمایه و نهادهای مالی در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به آحاد جامعه و همچنین افزایش کارآیی و عمق بازار بیش از پیش خواهد بود.

    مدیرعامل کارگزاری بانک ملت ادامه داد: مورد مهمی که باید بدان توجه کرد، پیشگیری از تجربه بد گذشته و هدایت سرمایه‌گذاران از طریق بهترین مدخل ورود به بازار است.

    تاج بر با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری را می‌توان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری افراد دانست، گفت: در حال حاضر بیش از 200 صندوق سرمایه‌گذاری با تنوع مطلوب از صندوق‌های با تضمین سود تا صندوق‌های مخاطره پذیر، پاسخگوی طیف کامل ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران بوده و افراد می‌توانند به واسطه این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس بپردازند.

    وی افزود: جا دارد در مقطع کنونی، سازمان بورس، بورس‌ها، کارگزاران و سایر نهادهای مالی به معرفی صندوق‌ها به اقشار جامعه پرداخته و در راه توسعه این نهاد مالی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

    برچسب ها