عصر خودرو

نیکزادی پناه:

توقف گرانی‌گوشت با ورود نهاده‌های دامی به بورس کالا

کاهش تعرفه واردت نباید قفل تعطیلی بر دامداری‌ها بزند

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کاهش تعرفه واردات نباید تاثیر منفی بر قیمت تمام شده گوشت بگذارد، زیرا با این شرایط تولیدکننده داخلی به شدت متضرر می‌شود.

توقف گرانی‌گوشت با ورود نهاده‌های دامی به بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حبیب الله نیکزادی درباره کاهش تعرفه واردات گوشت، گفت: تصمیم گیری در زمینه کاهش تعرفه واردات گوشت باید حساب شده و همراه با بررسی‌های کارشناسی باشد، تا حقوق تولیدکننده داخلی تضعیف نشود؛ زیرا اگرافزایش واردات گوشت بدون در نظر گرفتن تدابیری برای حمایت از تولید کننده داخلی عملیاتی شود، به طور حتم با افزایش واردات گوشت بازار داخلی دچار مشکلات عدیده ای می شود.

    عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت:اگر قرار است کاهش تعرفه واردات بر روی قیمت تمام شده گوشت تاثیر منفی بگذارد، بطور مستقیم تولید کننده داخلی متضرر خواهد شد.

    نماینده مردم بم درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کاهش تعرفه واردات گوشت نباید تولید داخلی را به تعطیلی بکشاند، زیرا دامداران با هزینه بالای تولید از جمله خوراک دام زمانی که محصولات دامی را تولید می کنند و باید بتوانند تولیداتشان در یک بازار مطمئن بفروش برسانند.

    نیکزادی پناه افزود: اگر بازار مطمئن برای فروش محصولات دامی در بازار اقتصادی کشور وجود ندارد، نباید اجازه داد کاهش تعرفه واردات عملیاتی شود .

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ورود نهاده های دامی به بورس کالا نرخ را رقابتی و بازار گوشت را به سمت شیب ارزانی گوشت حرکت می دهد، یادآورشد: برای آرامش نرخ محصولات کشاورز ی در بازار باید مقدمات ورود تولیدات کشاورزی در بورس کالا فراهم شود تا علاوه بر واردات، صادرات نیز به بورس کالا انتقال یابد.

    نماینده مردم بم، ریگان و فهرج در مجلس با بیان اینکه کاهش تعرفه واردت نباید قفل تعطیلی برسر در دامداری بزند، یادآورشد: توقف گرانی گوشت با ورود نهاده‌های دامی به بورس کالا امکان پذیر است.

    برچسب ها