عصر خودرو

تکمیل خط لوله گازی آی پی به نفع تهران و اسلام آباد است

عصر بازار- رئیس جمهوری با بیان این‌که ایران آماده تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان است، گفت: امیدوارم تعهدهای دو طرف در این زمینه عملی شود زیرا این پروژه به نفع هر دو کشور است.

تکمیل خط لوله گازی آی پی به نفع تهران و اسلام آباد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حسن روحانی در حاشیه نشست سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در دیدار با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان از تحرکی که در روابط 2 کشور در سال‌های اخیر ایجاد شده، استقبال کرد و گفت: خواست 2 ملت، روابطی مستحکم و همیشگی میان ایران و پاکستان است.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران و پاکستان برای تعمیق همکاری‌ها افزود: ما آماده تامین انرژی پاکستان هستیم و همچنین از جذب سرمایه خارجی در این حوزه استقبال می‌کنیم.

    روحانی، لازمه توسعه روابط اقتصادی را همکاری بهتر بانک‌های 2 کشور دانست و تصریح کرد: باید بانک‌های ایرانی و پاکستانی بر مبنای توافق‌های انجام شده برای ایجاد شعباتی در 2 کشور تشویق و حمایت شوند.

    رئیس جمهوری به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان اشاره و عنوان کرد: در این بخش ما به سهم خود عمل کردیم و در قالب یک کار عظیم، لوله‌های خطوط انتقال گاز را تا نزدیک مرز 2 کشور آورده‌ایم.

    وی با بیان این‌که ایران آماده تکمیل خط لوله انتقال گاز است، گفت: امیدوارم تعهدهای 2 طرف عملی شود که این به نفع هر 2 کشور خواهد بود.

    نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با بیان این‌که ایران کشوری بسیار مهم و به قلب ما بسیار نزدیک است، خواهان توسعه و تعمیق روابط 2 کشور در همه حوزه‌ها شد.

    برچسب ها