عصر خودرو

عقبگرد آهسته بورس

عصر بازار: در جریان امروز معاملات بورس اوراق بهادار، شاخص کل ریزش ۶ واحدی داشت، در حالی که حقیقی‌های بازار، سهم عمده خرید را به خود اختصاص دادند.

عقبگرد آهسته بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات امروز 6 واحد منفی شد. در جریان معاملات امروز ارزش کل بازار در ممدوده 272 هزار تومانی درجا زد. البته شاخص کل هم وزن امروز 28 واحد رشد صعودی داشت که نشان دهنده رشد همگن تمام سهم‌های بازار است.
    گفتنی است که در بازار امروز نمادهای «پارسان» با 29 واحد، «خودرو» 19 واحد و «خساپا» 16 واحد تاثیر گذاری مثبت در شاخص کل داشتند. در حالی که نمادهای «فارس»، «شپدیس« و «وبصادر» به ترتیب تاثیرات منف 26، 15 و 10 واحدی در این شاخص داشتند.
    در جریان معاملات امروز نماد «کگاز» به دلیل پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد. حق تقدم نمادهای «فولاد» به دلیل اعلام مهلت پذیره نویسی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله شد. همچنین نماد «ولغدر» به دلیل برگزار مرجع بازگشایی شد. گفتنی است نماد معاملاتی شرکت‌های ریخته‌گری تراکتور سازی ایران ،زامیاد، فرآوری مواد معدنی ایران، ملی صنایع مس ایران، باما،آبسال، شیشه و گاز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1394/12/29 و حق تقدم شرکت شیشه و گاز با توجه به بازگشایی نماد اصلی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله شدند. البته نماد «غچین» برای رفتن به مجمع سالیانه متوقف شد.
    در جریان معاملات امرو بورس اوراق بهادار، نمادهای «خودرو»، «قزوین» و «وساخت» بیشترین تقاضا را در بازار سهام داشتند، در حالی که نمادهای «قشرین»، «سصفها» و «کهرام» با طولانی‌ترین صف‌های فروش مواجه بودند.
    نکته قابل توجه معاملات امروز بورس اوراق بهادار، نسبت بالای خرید حقیقی‌ها بود، به صورتی که حقیقی‌ها 53 درصد از سمت تقاضا را به خود اختصاص دادند و بر خلاف رویه روزهای پیشین، حقوقی‌های بازار تنها 47 درصد از سهم خرید در بازار را در اختیار داشتند. در سمت عرضه نیز حقوقی‌ها سهم 66 درصدی و حقیقی‌ها سهم 44 درصدی داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها