عصر خودرو

اقلیم کردستان ازصادرکنندگان گاز به اروپا می شود

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله سرمایه گذاری روسنفت در اقلیم کردستان برای افزایش صادرات گاز به اروپا، اظهارنظر وزیر نفت نیجریه در باره نفت ۱۰۰ دلاری، الجزایر در اندیشه ایجاد اصلاحات در صنعت نفت و گاز خود بوده است.

اقلیم کردستان ازصادرکنندگان گاز به اروپا می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، شرکت روسنفت قرار است در پروژه ایجاد خط لوله انتقال گاز در اقلیم کردستان عراق سرمایه‌گذاری کند.
    با احداث این خط لوله، اقلیم کردستان عراق، می تواند به یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی به ترکیه و اروپا تبدیل شود.
    قرار است این خط لوله در سال 2019 میلادی ساخته و صادرات گاز آن سال 2020 میلادی آغاز شود.

    **وزیر نفت نیجریه: نفت 100 دلاری سراب است
    به گزارش (thisdaylive) روزنامه ملی نیجریه، وزیر نفت این کشور اعلام کرد: انتظار می رود سه ماه آخر 2018 میلادی بازار بهتری داشته باشیم و قیمت نفت به 60 دلار برسد، اما با توجه به شرایط کنونی، این رقم هرگز به 100 دلار نخواهد رسید.
    «امانوئل ایبه کاچیکوو»گفت: با توجه به آغاز کاهش وابستگی کشورها به سوخت های فسیلی، مخصوصا اروپا که قصد دارد در پنج سال آینده خودروهای بنزین و گاز سوز را با خودروهای برقی جایگزین کند، فاجعه بزرگی در حال رخ دادن است و نفت آخرین سال های عمر خود را سپری می کند.

    **الجزایر در اندیشه ایجاد اصلاحات در صنعت نفت و گاز خود
    به گزارش رویترز، «عبدالمومن اولد کادور»، رئیس شرکت ملی انرژی الجزایر، سوناتراک، اعلام کرد که این کشور نیاز دارد قوانین حاکم بر صنعت نفت و گاز خود را به منظور جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی اصلاح کند.
    به گفته کادور، اصلاح چارچوب قانونی اکتشاف و تولید نفت و مالیات، محیط سرمایه گذاری های نفت و گاز را جذاب تر می کند و تولید و درآمدهای نفتی الجزایر را افزایش می دهد.

    **دومین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز در دوحه برگزار می شود
    به گزارش پایگاه اینترنتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف)، دومین نشست هیات عالی رتبه این مجمع برای بررسی مقدمات برگزاری نشست سران در بولیوی، فردا در مقر دائمی دبیرخانه این سازمان در دوحه برگزار می‌شود. چهارمین نشست سران جی‌یی‌سی‌اف 20 تا 24 نوامبر (29 آبان تا سوم آذر) در بولیوی برگزار می‌شود.
    نخستین سمینار بین‎المللی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز قرار است 22 نوامبر ( اول آذر) در سانتاکروز بولیوی برگزار شود.
    سومین نشست سران جی‌یی‌سی‌اف، دوم آذر1394 در تهران برگزار شد.

    **احتمال پیدایش شاخص جدید قیمت نفت در آسیا
    به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، دولت چین طرح هایی را برای آغاز انعقاد قراردادهای نفتی به یوآن و قابل تبدیل به طلا اعلام کرده است. این اقدام احتمالا منجر به پیدایش یک شاخص جدید قیمت گذاری نفت خام در آسیا برای رقابت با شاخص های برنت و دبلیو تی آی خواهد شد.
    «جیم روجرز»، تحلیلگر مسائل مالی در این باره گفت: بسیاری تمایل ندارند از دلار آمریکا در معاملات خود استفاده کنند، زیرا اگر آمریکا از شما عصبانی باشد، می تواند از طریق دلار فشار زیادی بر شما وارد کند و شما را از چرخه تجارت حذف کند. چین، روسیه و دیگر کشورها این مسئله را درک می کنند و در تلاش اند تا تجارت جهانی و امور مالی بین المللی را از زیر سلطه دلار خارج سازند. از آنجایی که چین، بزرگترین خریدار نفت خام جهان به شمار می رود، قراردادهای جدید احتمالا به صادرکنندگان اجازه خواهد داد بدون گرفتار شدن در تحریم های آمریکا از طریق یوآن نفت داد و ستد کنند.
    به گفته این کارشناس، کشورهای روسیه، ایران، پاکستان، ویتنام، چین و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی به این نوع از معاملات غیردلاری علاقه مندند.

    **پیش بینی رشد تولید نفت شیل آمریکا در اکتبر برای دهمین ماه متوالی
    به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تولید روزانه نفت شیل آمریکا در ماه اکتبر در پی دهمین ماه پیاپی افزایش، با حدود 79 هزار بشکه در روز رشد ماهانه، به 6 میلیون و 100هزار بشکه برسد.
    این اداره علت احتمال افزایش تولید را فراتر رفتن قیمت های نفت از مرز 50 دلار دانست.

    برچسب ها