عصر خودرو

مهدی طحانی:

فرصت های بازار از تهدیدهای آن پیشی گرفته است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، وضعیت بازار در انتهای تابستان را مطلوب توصیف کرد و گفت: با اینکه در روزهای پایانی شهریور به سر می بریم و همه انتظار داشتیم که بازار منفی را شاهد باشیم اما بازار، بازار خوبی است.

فرصت های بازار از تهدیدهای آن پیشی گرفته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهدی طحانی افزود: هم اکنون نرخ های جهانی کالا به وضعیت آرام و با ثباتی رسیده است که اگر ثبات نرخ های مس و روی و غیره در همین قیمت ها ادامه داشته باشد، برای این شرکت ها از نظر سود اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

    وی اظهار داشت: شرکت های پالایشی نیز در بازار مورد توجه هستند و به نظر می رسد سرمایه گذاری در اینها - البته نه در حالت مثبت خرید آن- در همین حدودهایی که هست، بتواند برای سرمایه گذاران با افق بلندمدت تر سود به همراه داشته باشد.

    طحانی با بیان اینکه شرکت های خودروساز هم قراردادهای خوبی امضا کرده اند، گفت: البته بازار هنوز به قراردادهای آنها امتیازی نداده، اما به نظر من بعد از افت اخیر خودرویی ها، با انتشار اولین آمار تولید و فروش که اثرات این قراردادها در آن باشد، کم کم به آنها نیز توجه خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه تصریح کرد: در کل با کاهش نرخ سود بانکی که رفته رفته خود را در اقتصاد نشان می دهد و همین طور ثبات قیمت دلار و تک نرخی کردن آن در آینده و ثبات قیمت ها در بازارهای جهانی، فرصت های بازار بسیار بیشتر از تهدیدهای آن است.

    طحانی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اقدام اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار در فعال سازی بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از این سازمان گفت: تجمیع و اعلام اطلاعات شرکت های زیرمجموعه سازمان بورس از چند بعد خوب است و به شفافیت بیشتر بازار کمک خواهد کرد. 

    وی ادامه داد: با این اقدام حتی خود شرکت های تحت نظارت سازمان بورس هم سرمایه گذاران را به آن سایت یا آن اطلاعات عطف می دهند و به طور مثال می گویند ما در فلان جا لیست هستیم و شما می توانید ما را پیدا کنید.

    مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه ابراز داشت: امیدواریم این امکان به زبان انگلیسی هم ایجاد شود تا قابل عطف دادن به سرمایه گذاران خارجی که با آنها کار می کنیم، باشد.

    طحانی اظهار داشت: دومین نکته این است که با توجه به حضور پرشمار کانال ها و گروه های تلگرامی در حوزه بازار سرمایه، باید سره از ناسره تشخیص داده می شد؛ یعنی باید به شکل شفاف تری عنوان می شد که مثلا این موسسات مجوز دارند و تحت نظارت ما فعالیت می کنند و بقیه مجوز ندارند.

    وی با بیان اینکه مناسب است تا اطلاعات تماس یا کانتکت ها هم در اختیار همه قرار بگیرد، افزود: هر کدام از این شرکت ها مخصوصا شرکت های مشاور سرمایه گذاری ممکن است یک وبسایت رسمی داشته باشند، در کنار آن ممکن است چند وبسایت تحلیلی دیگر هم داشته باشند که با برند فرعی آنها کار می کند؛ لذا آنها هم باید لیست و داده های آن آورده شود تا در دسترس قرار بگیرد.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این اقدام قطعا به شفافیت بازار کمک می کند و باعث می شود که سازمان بورس بتواند اعلام کند اطلاعات شرکت های تحت نظارتش، جایی قرار دارد تا عموم بتوانند به آن مراجعه کنند و به اطلاعات تماس آن شرکت ها به صورت تجمیع شده دسترسی داشته باشند.

    طحانی در پاسخ به این سوال که اگر این تصمیم در اختیار شما بود چه اقدامات دیگری می کردید، گفت: با ناسره ها برخورد شدید می کردم، یعنی همان کاری که بانک مرکزی انجام داد؛ موسات غیرمجاز را کم کم تعطیل کرد و به موسسات مجاز پر و بال بیشتری داد.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: برای اینکه سرمایه گذاران را برای مراجعه به شرکت های مجوزدار تشویق کنیم، (اعم از سبدگردان و مشاور سرمایه گذاری) قاعدتا باید با آنهایی که بدون مجوز و غیراصولی این خدمت را می دهند، برخورد جدی شود.

    برچسب ها