عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

روابط اقتصادی ایران و فرانسه در حال گسترش است

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی در ساختار اقتصادی ایران از سال ۲۰۱۵ دوباره همکاری‌ اقتصادی ایران و فرانسه افزایش چشمگیری داشته و روز به روز درحال گسترش است.

روابط اقتصادی ایران و فرانسه در حال گسترش است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در همایش تجاری ایران و فرانسه با بیان اینکه ایران و فرانسه از دیرباز دارای روابط اقتصادی مستحکمی بوده‌اند که طی دهه اخیر تحت تأثیر عوامل مختلف سیاسی و موضوع هسته‌ای قرار گرفته، گفت: با توجه به شرایط  کنونی به وجود آمده در ساختار اقتصادی ایران از سال 2015 میلادی مجدداً همکاری‌ اقتصادی ایران و فرانسه افزایش چشمگیری داشته و روز به روز رو به گسترش است.

    وی افزود: هیأت‌های تجاری اقتصادی بلندپایه متعددی در سال‌های گذشته میان دو کشور تبادل شده است و تفاهم‌نامه‌های بسیاری میان بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور به امضاء رسیده است.

    وی افزود: بخش بزرگی از این تفاهم‌نامه‌ها به قراردادهای تعهدآور منتهی شده است از جمله تفاهم‌نامه خرید هواپیمای مسافربری ایرباس، خودروسازان پژو و رنو و شرکت توتال با هدف توسعه پارس جنوبی است.

    شافعی اظهار داشت: همچنین برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه که تصمیم‌گیری برگزاری آن در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه انجام گرفته بود و با حضور وزرای خارجه دو کشور در ایران برگزار شد، از دیگر رویدادهای مهم اخیر دو کشور بود که نتایج مثبتی را به دنبال داشت.

    وی اظهار امیدواری کرد، تداوم تبادل هیأت‌های تجاری که نشانه علاقه‌مندی تجار و صنعت‌گران دو کشور است دستاوردهای مثبتی را برای ایران و فرانسه به همراه داشته باشد و جا دارد که در اینجا از تلاش‌های خوب و فعالیت‌های مؤثر اتاق مشترک ایران و فرانسه سپاسگزاری شود که همواره در جهت توسعه روابط تجاری ایران و فرانسه همکاری نزدیک و صمیمانه‌ای با اتاق بازرگانی ایران دارد.

    برچسب ها