عصر خودرو

دعوت از ۴۰ شرکت آلمانی برای همکاری اقتصادی با ایران

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: برنامه اعزام نیروی کار را از سال ٩٣ آغاز شد اما شرایط سیاسی کشور در آن زمان تا حدی نامناسب بود.

دعوت از ۴۰ شرکت آلمانی برای همکاری اقتصادی با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از آریا، علی ربیعی گفت: واقعیت این است که ما با همه دنیا قطع رابطه کرده بودیم و در عین حال می خواستیم که نیروی کار به مناطق دیگر ارسال کنیم. با این وجود با کشورهایی مثل استرالیا، کره و کانادا به طرق مختلف صحبت کردم تا این کار آغاز شود.
    وی با انتقاد از این که نیروهای اعزامی در گذشته آموزش‌های زبان خارجی، فنی‌وحرفه‌ای و شهروندی ندیده بودند، تصریح کرد: این عوامل باعث شد که این نیروها تبدیل به پناهجو شوند. موضوع نه تنها برای کشورهای مقصد بلکه برای ما نیز قابل قبول نبود. اما الان قرار است این افراد با تضمین‌های فنی‌وحرفه‌ای به آن کشورها بروند.
    وی با ابزار امیدواری از رفع شدن موانع ساختاری و سیاسی بر سر راه اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: در همه ملاقات‌های خارجی خود این موضوع را مطرح می‌کنم تا هرچه سریعتر این مسئله نیز حل شود.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به آخرین آمار مربوط به ثبت نام طرح کارورزی در کشور اظهار کرد: تا آنجایی که من می دانم ١٦۰ هزار نفر تا کنون در این طرح ثبت نام کرده اند که برخی از اینها افرادی بودند که صاحب شغل بودند اما با این تصور که شغل بهتری نصیبشان خواهد شد در این طرح ثبت نام کردند. با این وجود پیش‌بینی ما این است که 250هزار نفر در کاروزی و حق بیمه عرضه‌کننده نیروی کار خواهند بود.
    ربیعی درخصوص بودجه مربوط به طرح کاروزی نیز گفت: آقای منصوری بهتر می‌توانند به این سوال پاسخ دهند؛ اما ما تازه دیروز 100 میلیارد تومان از 500میلیارد تومان را دریافت کردیم.
    وی با اشاره به این که بیش از 40 شرکت آلمانی در حوزه های مختلف با همکاری صندوق‌های وزارت تعاون و اتاق بازرگانی ایران برای همکاری اقتصادی به ایران دعوت شده‌اند، تاکید کرد: مهمترین بانک آلمانی و وزارت اقتصاد آلمان که امروز با ایران کار می‌کند از این هیئت حمایت کرده‌اند.
    ربیعی با اشاره به حوزه‌هایی مثل ساختمان و فناوری‌های ارتباطی و غذایی و پتروشیمی و دارویی، حوزه تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در ایران ادامه داد: این حوزه ها، با حمایت شرکت ها مواجه شدند. همچنین صندوق‌های بازنشستگی با توجه به ٣٣ میلیارد دلار ارزش دارایی‌هایشان و تنوع حوزه‌هایی که در ایران وجود دارد و تضامینی که در دل خودشان دارند برای هولدینگ‌های اروپایی بسیار جذاب است.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری از تفاهم‌های اولیه بین ایران و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور با بخشی از این هولدینگ‌ها به روش سرمایه‌گذاری، همکاری‌هایی مشترکی را در ایران سامان بدهیم و همچنین در برخی زمینه‌ها مثل پوشاک بتوانیم با برند مشترک و تولید ایرانی فعالیت‌های مشترکمان را شکل دهیم.
    ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها بر این روند تاثیرگذار است یا خیر، گفت: مدیر بانک «اشپارکاسه» آلمان که امروز در اینجا بود به ما اعلام کرد که روابط پولی و مالی خود را با ایران ادامه خواهد داد. خوشبختانه آلمانی‌ها رفتارهای استقلال‌گرایانه بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در برابر سیاست‌های آمریکا دارند و این فرصت مناسبی برای ما خواهد بود تا در این مذاکرات حداقل 10 قرارداد در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. به گزارش ایسنا،ربیعی همچنین در مورد سامان دهی کودکان کار با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی دفاع با همکاری سازمان بهزیستی، وزارت کشور، شهرداری تهران، دادگستری و نیروی انتظامی و همچنین سمن‌های مرتبط با این حوزه تاکید کرد: ما باید چهره شهر را از استثمار، بهره‌کشی و سوءاستفاده از کودکان منزه کنیم.
    وی با انتقاد از این که یک دسته از این کودکان فاقد پدر و مادر هستند و به دیگران اجاره داده می‌شود که به بدترین شکل آنها را مورد سوءاستفاده قرار دهند، اضافه کرد: این کودکان باید از طریق مددکاری و به دور از هرگونه خشونت از خیابان‌ها شناسایی و جمع‌آوری شوند تا ما بتوانیم خودمان از اینها نگداری کنیم؛ آنها را به مدرسه بفرستیم و سوءاستفاده کنندگان را به نیروی انتظامی و قوه قضاییه معرفی کنیم.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دسته دوم، شامل کودکانی است که پدر و مادر مشخص دارند اما والدین آنها یا معتاد هستند و یا اینکه خودشان از این کودکان سوءاستفاده می‌کنند، گفت: ما به این والدین تذکر خواهیم داد و مددکار به خانه آنها خواهد رفت تا کودک تحت نظر داشته باشد. اما با این وجود کودک در اختیار والدین خود است. در صورتی که برای بار سوم این کودکان در خیابان و در وضعیت نامناسب دیده شوند با حکم قوه قضاییه از این کودکان نگهداری خواهیم کرد اما در این حالت نیز از خانواده دور نخواهند شد.
    ربیعی در ادامه با اشاره به دسته سوم این کودکان افزود: برنامه ما برای خانواده‌هایی که دچار فقر هستند این است که آنها را تحت پوشش قرار بدهیم. فکر میکنم که تامین هزینه‌های آموزشی و بهداشتی این کودکان یک کار انسانی و با تدبیر است.
    وی در پایان با اشاره به اینکه طرح ساماندهی این کودکان آغاز شده است، گفت: ما با آرامش کامل کار را آغاز کرده‌ایم و می‌خواهیم به دور از هرج و مرج و به هم ریختگی طرح را به پیش ببریم. همچنین نباید اجازه بدهیم کودکان درگیر گروه‌های دستفروش بزرگسال بشوند. این کار با ساماندهی دستفروشان بزرگسال از طریق ایجاد تعاونی و شغل‌های خدماتی با کمک شهرداری تهران امکان‌پذیر است.

    برچسب ها