عصر خودرو

معاون وزیر جهاد :

خرید گندم به ٨.٨ میلیون تن رسید

عصر بازار- معاون وزیر جهاد با بیان اینکه ٧٧ درصد مطالبات گندمکاران گلستانی پرداخت شده است، گفت: تاکنون ٨ میلیون و ٨٥٣ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

خرید گندم به ٨.٨ میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، یزدان سیف میزان خرید تضمینی گندم را تاکنون ٨ میلیون و ٨٥٣ هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش کل خرید ١١٥ هزار و ٦٨٦ میلیارد ریال بوده که از این میزان ٧٩ هزار و 400 میلیارد ریال (معادل ٦٨ درصد) آن پرداخت شده است.

    وی تعداد مراکز خرید را 1440 مرکز و تعداد محموله های تحویل گرفته شده را یک میلیون و ٤٢٦ هزار و ٣٢٦ محموله عنوان کرد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر عدم پرداخت مطالبات گندمکاران گرگانی، افزود: در استان گلستان یک میلیون و 105 هزارتن گندم خریداری شده که ارزش آن ١٤ هزار و ٤٧١ میلیارد ریال بوده است.

    سیف ادامه داد: از این میزان ١١ هزار و 600 میلیارد ریال آن (معادل ٧٧ درصد) پرداخت شده بنابراین ما کمتر از 300 میلیارد تومان به کشاورزان گلستانی بدهی داریم که این مبلغ نیز به تدریج پرداخت می شود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از خرید ١٤ هزارتن دانه روغنی گلرنگ و آفتابگردان خبر داد و گفت: ارزش تقریبی این خرید حدود ٣٥ میلیارد تومان بوده که این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است.

    سیف با بیان اینکه خرید دانه های روغنی هنوز ادامه دارد، اضافه کرد: بیشترین خرید آفتابگردان مربوط به استان گلستان است تاکنون بیش از 1700 تن دانه آفتابگردان در این استان خریداری شده ضمن اینکه گلستان رتبه اول تولید آفتابگردان را هم دارد و پیش بینی می شود امسال 3000 تن دانه آفتابگردان در این استان تولید شود.

    برچسب ها