عصر خودرو

با هدف جلوگیری از تضعیف یوآن؛

چین نظارت بر سرمایه گذاری در خارج را تشدید می‌کند

عصر بازار- «کمیسیون رگولاتوری بیمه چین» قرار است نظارات بر روی سرمایه گذاری در خارج از این کشور را با هدف جلوگیری از ریسک های موجود تشدید کند.

چین نظارت بر سرمایه گذاری در خارج را تشدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، چین قرار است نظارات بر روی ریسک های سرمایه گذاری در خارج و نیز وارسی گردش سرمایه در صندوق های بیمه ای این کشور را افزایش دهد؛ ضمن اینکه رگولاتور بیمه چین اعلام کرد، به شرکت ها ابلاغ خواهیم کرد که سیستم های مانیتوریگ ریسک خود را ارتقاء دهند.

    همچنین در سال جاری میلادی، چین سرمایه گذاری غیر منطقی در خارج از این کشور که مشکوک به خروج سرمایه برای ضربه زدن به یوآن است را متوقف کرده است.

    این در حالی است که یوآن در چند ماه اخیر به دنبال کاهش خروج سرمایه از چین، تقویت شده است؛ ضمن اینکه مقامات چینی در ماه گذشته میلادی اعلام کردند که سرمایه گذاری در بخش مِلک، هتل، مراکز تفریحی، باشگاه های ورزشی و صنعت سینما را در خارج از این کشور محدود خواهند کرد. 

    در همین حال قرار است «کمیسیون رگولاتوری بیمه چین»، نظارات بر روی سرمایه صندوق های بیمه ای را با هدف تمرکز از عدم ایجاد هرج و مرج بواسطه افزایش سرمایه گذاری در بازارهای بورس غیر منطقی و سودهای بدست آمده از خارج از کشور تقویت کند. 

    همچنین این رگولاتور چینی به وسیله انتشار اطلاعات و دادن خط مشی به شرکت ها از ریسک هایی که ریشه در رشد سریع و بی رویه در سرمایه گذاری های خارجی دارند جلوگیری می کند.

    بر همین اساس در چند ماه اخیر به دلیل نظارات دقیق مقامات این کشور، جلوی برخی از سرمایه گذاری های خارجی پر ریسک چینی ها گرفته شده است.

    بر پایه این گزارش، این رویه با شدت و حدت به کار خود ادامه خواهد داد و سرمایه شرکت های بیمه ای کنترل می شود تا از انتقال آن به بازارهای مسکن و سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم آنها در بخش ساخت و ساز واحدهای تجاری جلوگیری شود.

    برچسب ها