عصر خودرو

عدم شفافیت برخی ناشران، بازار سرمایه را بی‌اعتماد کرده است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی نهادهای مالی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است تداوم و استمرار چنین طرح هایی تلاش بنیادی می خواهد.

عدم شفافیت برخی ناشران، بازار سرمایه را بی‌اعتماد کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، بهادر شمس در خصوص تشکیل بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس اوراق و بهادار براساس قانون بازار سرمایه یک نهاد عمومی غیر دولتی است،  لیکن در عمل یک سازمان دولتی است از این رو طبیعی است که دچار بروکراسی باشد.

    وی افزود: این سازمان به مسائل حاشیه ای اهمیت می دهد،  آمار ها و گزارشات دولتی می دهد  و این  البته  ویژگی سایر سازمان های دولتی است.

    وی با تاکید بر اینکه تجربه  ثابت شده که از چنین سازمان هایی نباید انتظار اقدامی بنیادی داشت، تصریح کرد: افشای اطلاعات نهادهای مالی نیز در همین چارچوب است، صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده حتی اگر حسابرسی هم شده باشند دیگر مورد اعتماد سرمایه گذاران نیست؛ آنچه در سال های اخیر شاهد بودیم ( فروشگاه های زنجیره ای بدکو، کنتور سازی ایران و اخیرا سایپا) موجب بی اعتمادی سرمایه گذاران شده است.

    این کار شناس بازار سرمایه با طرح این سوال که از یک سازمان دولتی چه انتظاری  خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ساده ترین راه برای سازمان بورس پرداختن به مسائل حاشیه ای است افشای اطلاعات نهاد های مالی هیچ دردی از دردهای بازار سرمایه را حل نحواهد کرد.

    برچسب ها