عصر خودرو

آغاز طولانی ترین تعطیلات بازار مالی کره جنوبی در پایان هفته

عصر بازار- اگر کیم جون اون، رهبر کره شمالی دوباره تصمیم بگیرد تا یکی دیگر از موشک های خود را در روزهای پایانی هفته امتحان کند یک هفته کاری زمان می برد تا اثر آن بر بازار کره جنوبی مشخص شود.

آغاز طولانی ترین تعطیلات بازار مالی کره جنوبی در پایان هفته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بازار کره جنوبی از تاریخ 30 سپتامبر تا تاریخ 9 اکتبر در تعطیلات به سر می برد و بیشترین مدت تعطیلات بازارهای معاملاتی این کشور در سه دهه گذشته به ثبت می رسد.

    بر اساس این گزارش،  تنش های میان دو کره ممکن است به نقطه جوش رسیده باشد اما این مسائل موجب نمی شود که کره جنوبی از استراحت و تعطیلات خود بکاهد.

    تعطیلات "چوسوک" در کره جنوبی که از تاریخ 30 سپتامبر تا 9 اکتبر خواهد بود، جشنواره بزرگی به‌مناسبت برداشت محصول است که باعث تعطیلی این کشور و برقراری آرامش شده است.

    مون جای- این، رئیس جمهور کره جنوبی، در سخنرانی آغاز این تعطیلات، هفته پیش رو را فرصتی برای یک فرجه و استراحت روحی و جسمی برای مردم خود قلمداد کرد و گفت: امیدوارم در این هفته، همگی دور از تنش های گذشته باشیم و بتوانیم دوباره به روزهای صلح و آرامش بازگردیم .

    وی ادامه داد: امیدوارم نرخ مصرف کننده در این هفته موجب رشد اقتصادی در کشور شود .

    این در حالی است که، بازار ژاپن نیز امروز در تعطیلات روز تکریم سالمندان به سر برد و هیچ گونه معاملاتی را به ثبت نرساند.

    در دیگر بازارهای آسیایی، شاخص هنگ سنگ بورس هنگ کنگ با رشد 1.2 درصدی همراه بود در حالی که شاخص CSI در چین روند افزایشی 0.3 درصدی را به ثبت رساند .

    برچسب ها