عصر خودرو

حسابرس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد؛

همکاری بانک‌های بزرگ با ایران نیازمندفهم مشترک

عصر بازار- حسابرس بانک مرکزی اروپا با بیان اینکه بسیاری از بانک های بزرگ و اروپایی تمایل به همکاری با بانک های ایرانی دارند، لازمه این کار را رعایت استانداردهای بین المللی و رسیدن به زبان و فهم مشترک عنوان کرد.

همکاری بانک‌های بزرگ با ایران نیازمندفهم مشترک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «ینس روئنبرگ» که صبح امروز (دوشنبه) و در نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی تهران سخن می گفت، افزود: براساس تجارب، بسیاری از بانک های بزرگ و اروپایی تمایل دارند تا با بانک های ایرانی همکاری کنند ولی مانع اصلی در این زمینه رعایت قوانین و مقررات مربوط به تطابق با استانداردهای بین المللی است.

    وی افزود: همچنین بانک های اروپایی با بانک های ایرانی باید به زبان و فهم مشترک به ویژه در صورت های مالی برسند که لازمه آن رعایت استاندارد IFRS است.

    شریک ارشد PwC و مسئول بازار ایران در این موسسه گفت: اگر بانک ها و بنگاه های بزرگ ایران بدنبال جذب سرمایه گذاری خارجی هستند باید علاوه بر شناسایی قوانین، مقررات و شرایط بازی در فضای بین المللی، خود را با استانداردهای آن تطبیق دهند.

    روئنبرگ همچنین بر رعایت شفافیت و تطابق برای تمامی گزارشات مالی و راستی آزمایی تاکید کرد.

    حسابرس بانک مرکزی اروپا با اشاره به تجربه بانک های آلمانی در زمینه تطابق با استاندارد IFRS اظهار داشت: در ابتدا برای بانک های آلمانی نیز دشوار بود تا خود را با این استانداردها تطابق دهند ولی در ابتدا تلاش شد تا فاصله استاندارد داخلی با استانداردهای اعلام شده برای صورت های مالی شناسایی شده و بعد این فاصله پُر شود.

    وی تفاوت بین صورت های مالی داخلی بانک های ایران و استانداردهای IFRS را شفافیت بیشتر عنوان کرد و افزود: سیستم های کنترل درونی به ویژه در زمینه تامین مالی و پوشش های ریسک بسیار مهم هستند و باعث اعتماد بیشتر سرمایه گذاران خارجی می شود.

    مثلث نجات اقتصادی

    محمد مهدی بهکیش نماینده ایران دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بین المللی بازرگانی ICC نیز در این نشست مثلث نجات اقتصادی ایران را مبارزه با فساد و قاچاق، رقابتی کردن اقتصاد برای راه افتادن صادرات و حل مشکلات داخلی و خارجی بانک ها عنوان کرد.

    وی با بیان اینکه کمیته ایرانی ICC با همکاری یکی از دانشگاه ها در حال طراحی محصولی برای بنگاه ها در زمینه فساد است، گفت: ما به بنگاه هایی که بررسی کنیم، مدرک عاری بودن از فساد می دهیم.

    بهکیش تصریح کرد: همه بنگاه های ایرانی آغشته به یارانه دولتی و کمک آن هستند و این روند برای رقابتی تر کردن اقتصاد و رشد صادرات باید تصحیح شود.

    وی همچنین از دستور وزیر صنعت برای ثابت ماندن تعرفه ها در طول 4 سال آینده انتقاد کرد و گفت: تعرفه برخی از کالاها 100 درصدی است و نباید این طور باشد که برای 4 سال اقدامی در جهت کاهش آن انجام نشود.

    برچسب ها