عصر خودرو

در بررسی معاملات ۳۰ روزه و یک ساله بازارهای جهانی:

شاخص تدپیکس سومین متغیر مثبت جهان در ۳۰ روز گذشته نام گرفت

عصر بازار- با نزدیکی به اتمام سال میلادی، بسیاری از بازارها عملکرد ۷ ماهه خود را منتشر کردند تا هم نقشه راهی برای ماه های پایانی سال باشد، هم کمی از کارنامه کاری خود را سبک کرده و صداقت خود را به سهامداران ثابت کنند.

شاخص تدپیکس سومین متغیر مثبت جهان در ۳۰ روز گذشته نام گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در این میان بسیاری از بازارها با رشد بسیار چشمگیری همراه شدند و برخی بر خلاف پیش بینی ها، افت شدیدی راتجربه کردند.

    بر این اساس، در معاملات 30 روز گذشته بازارهای جهانی، بورس های عربستان سعودی با شاخص تداول، و بورس چین با شاخص شانگهای به ترتیب با رشد 3.4 درصدی و 3.3 درصدی بهترین عملکرد را داشتند.

    پس از این دو بازار، بورس تهران با رشد 2.2 درصدی شاخص تدپیکس، رتبه سوم را از آن خود کرد.

    این در حالی است که، این متغیر معاملاتی، در پایان معاملات روز چهارشنبه 22 شهریور ماه 96 نیز توانست به عدد 83 هزار و 524 واحد برسد که در مقایسه با پایان هفته گذشته 152 واحد کاهش داشته است.

    در این هفته حجم معاملات 2 هزار و 300 میلیون سهم و ارزش آن5 هزار و 597  میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 20 و 21 درصد کاهش داشته است.

    ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد3 هزار و 293 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 0.1درصد کاهش داشته است.

    در ادامه، بورس آلمان با شاخص داکس توانست رشد 2.1 درصدی را به ثبت برساند و رتبه چهارم را به نام خود کرد.

    رتبه بعدی به شاخص دی اف ام بورس دوبی با رشد 1.9 درصدی رسید و رتبه های بعدی به بورس بمبئی و بورس نزدک هر دو با رشد 1.6 درصدی، بورس هنگ کنگ با رشد 1.5 درصدی، بورس توکیو با رشد 1.4 درصدی، بورس نیویورک بارشد 1.3 درصدی تعلق گرفت.

    بر این اساس، بورس استانبول، پاریس، کوآلالامپور و آمستردام در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

    اما منفی ترین بازارها در این بازه زمانی، شاخص فوتسی بورس لندن با افت 2.9 درصدی و شاخص آیبکس بورس اسپانیا با افت 2.2 درصدی نامیده شدند.

    اما بازدهی این بازارها از ابتدای سال هجری شمسی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

    در این بازه زمانی، بورس استانبول با رشد 19.1 درصدی شاخص BIST در رتبه اول قرار گرفت و توانست در بازه زمانی منظور،بهترین عملکرد را از خود به ثبت برساند.

    دومین عملکرد مثبت به بورس هنگ کنگ و شاخص هنگ سنگ با افزایش 14.4 درصدی تعلق گرفت.

    اما سومین رتبه بورس نزدک با رشد 9.3 درصدی بود، رتبه چهارم بورس بمبئی با رشد 8.8 درصدی بود و رتبه بعدی نیز به بورس تهران با رشد 8.1 درصدی شاخص تدپیکس تعلق گرفت.

    رتبه های بعدی به ترتیب به بورس نیویورک،بورس توکیو،بورس دوبی، بورس پاریس، بورس شانگهای، بورس آلمان داده شد.

    در این میان، رتبه منفی ترین بازار به بورس لندن با افت 2.8 درصدی شاخص فوتسی تعلق می گیرد که تنها متغیر منفی در این مدت زمان بوده است.

    از سوی دیگر با بررسی روزهای معاملاتی بازارهای جهانی می توان اینطور نتیجه گرفت که بورس تهران در منطقه، خاورمیانه با داشتن 114 روز معاملاتی از ابتدای سال، توانسته 71 درصد از این روزها را در مدار مثبت قرار بگیرد.

    بورس دوبی با 118 روز معاملاتی و بورس عربستان با 114 روز معاملاتی توانسته اند  54 درصد از این روزها را در فاز مثبت قرار بگیرند. در حالی که بورس استانبول با پشت سرگذاشتن 119 روز معاملاتی 52 درصد از این روزها روند صعودی داشته است.

    در منطقه آمریکا بورس نزدک با پشت سرگذاشتن 122 روز معاملاتی 60 درصد از این روزها را در مدار مثبت جاخوش کرده است.

    در منطقه اروپا، بورس آمستردام با پشت سرگذاشتن 123 روز معاملاتی 52 درصد از این روزها در مسیر مثبت بوده است.

    در منطقه جنوب شرق آسیا، بورس هنگ کنگ با پشت سرگذاشتن 120 روز معاملاتی 59 درصد از روزهای معاملاتی را در فاز مثبت بوده است .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو