عصر خودرو

مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد؛

بانکها سهامدار موسسات رتبه‌بندی می‌شوند

عصر بازار- مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بانکها سهامدار موسسات رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: بانکها می‌توانند در این موسسات، ده درصد سهم داشته باشند.

بانکها سهامدار موسسات رتبه‌بندی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، حسن قالیباف اصل در نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه‌گذاری و تامین مالی گفت: از سال گذشته بعد از برجام، اتفاقی که در بورس و اوراق بهادار رخ داده، مراجعه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی بوده است که اطلاعات از بورس تهران دریافت می‌کردند، بر این اساس، حجم معاملات سرمایه گذاران خارجی نسبت به سال گذشته 95 درصد افزایش داشته است و در سال 95 ارزش معاملات به 370 میلیارد تومان رسیده است.

    مدیرعامل بورس تهران افزود: سازمان بورس، شرکت هایی که سرمایه بیش از 1000 میلیارد تومان دارد و تعداد آنها 61 شرکت است، صورتهای مالی بر اساس IFRS را تدوین کرده اند و شش ماه بعد از مجمع، فرصت داشتند که این صورتها را ارایه دهند، بنابراین ظرف سه ماه آینده فرصت شرکتها تمام شده و برای اولین بار، صورتهای مالی آنها بر اساس IFRS ارایه خواهند داد؛ البته گزارشات مالی به زبان فارسی الزامی است، ولی به زبان انگلیسی اختیاری است.

    وی تصریح کرد: اگر شرکتی قرار است که در فضای بین المللی، تامین مالی نماید، باید صورتهای مالی را بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی تدوین نماید. ضمن اینکه بورس اوراق بهادار تهران نیز، با 12 بورس خارجی تفاهم نامه دارد و برخی از آنها مثل تفاهم نامه با بورس استانبول، مذاکرات متعددی صورت گرفته است.

    قالیباف اصل گفت: دو شرکت به صورت همزمان، درخواست حضور در بورس ایران و بورس بین المللی استانبول را دارند؛ البته بحث های جدی صورت گرفته است که بخشی از آن حل شده، ولی امیدواریم که بتوانیم برای اولین بار یک شرکت ایرانی در بورس خارجی سهام خود را عرضه کند.

    وی افزود: سال گذشته، انتشار اوراق بدهی ارزی در دستور کار قرار گرفته است، ولی هنوز با بانک مرکزی و دولت به نتیجه نرسیده ایم، البته کار خوبی است و اگر بخواهیم در یک بازار بین المللی اوراق بفروشیم، نهاد ناظر آن بورس باید مجوزهای لازم را دریافت کند و هم اینکه بحث ریتینگ نیز باید از سوی نهادهای بین المللی انجام گیرد.

    مدیرعامل بورس تهران گفت: در بورس اوراق بهادار تهران تابلوی ارزی برای اوراق بدهی هماهنگ کنیم که با بانک مرکزی نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

    برچسب ها