عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده مطرح کرد؛

گره گشایی از بازار سرمایه با معرفی نهادهای مالی مجوزدار

عصر بازار- اقدام جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اعلام و معرفی نهادهای مالی تحت نظارت، منجر به شفاف سازی و گره گشایی از بازار سرمایه کشور می شود؛ چراکه تاکنون اطلاعات به صورت یکسان در اختیار افراد فعال در بازار نبوده است.

گره گشایی از بازار سرمایه با معرفی نهادهای مالی مجوزدار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با بیان مطلب فوق به انتشار لیست نهادهای مالی مجاز از سوی سازمان بورس اشاره کرد و گفت: اگر بتوان در بازار سرمایه کشور وظایف نظارتی، قانون گذاری و اجرایی را از یکدیگر تفکیک کرد، ایده آل ترین حالت ممکن است.

    وی با بیان اینکه شفافیت نظارتی سازمان بورس حرکتی شایسته و بسیار کمک کننده است، ادامه داد: در یکی دو سال اخیر دیدگاه های روشن فکرانه ای را در بورس کشور شاهد بودیم که نمایانگر روزهای خوبتر برای بورس است و این اعلام اسامی نهادهای مالی مجوز دار از همان نگاه هاست.

    این کارگزار بازار سرمایه به ساماندهی اوراق بدهی اشاره کرد و گفت: آزادسازی و انتقال معاملات این اوراق به فرابورس، تغییر رویه توقف نهادهای معاملاتی و اعلام نحوه انتشار از سوی ناشران از دیگر اقدامات تاثیر گذار در بازار سرمایه بوده است.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده ضمن تقدیر از اقدامات شایسته صورت گرفته گفت: برای ادامه مسیر و داشتن بازاری خوب باید ارزیابی های پیوسته از وضعیت بازار داشت.

    یادآور می شود؛ بر شاساس اعلام سازمان بورس از روز 25 شهریور بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف اطلاع رسانی و جلوگیری از ایجاد مشکلات حاشیه ای برای سرمایه گذاران فعال شده و براساس این مجوز؛ اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از شرکت‌های کارگزاری، تأمین سرمایه، مشاوره سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سبدگردان و ... به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آنها اطلاع‌رسانی می شود.

    برچسب ها