عصر خودرو

رییس اتاق تهران مطرح کرد:

تطبیق صورت‌های مالی با استاندارد بین‌المللی شرط جذب سرمایه خارجی

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: بنگاه‌های داخلی در صورتی که به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند باید ساختار و صورت‌های مالی خود را با استانداردهای بین‌المللی تطبیق دهند.

تطبیق صورت‌های مالی با استاندارد بین‌المللی شرط جذب سرمایه خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مسعود خوانساری صبح امروز (دوشنبه) در نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی که با حضور "ینس روئنیرگ" حسابرس بانک مرکزی اروپا و مسئول بازار ایران در موسسه PwC و حسن قالیباف اصل  مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران برگزار شد، گفت: در ٢ سال گذشته بیش از ٢۰۰ هیات تجاری و اقتصادی به تهران آمدند و همه به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی مشتاق به سرمایه گذاری بودند اما این موضوع نه تنها به دلیل فشارهای امریکا بلکه به دلیل مشکلات داخلی به خوبی انجام نشد.

    وی مهم ترین مشکل داخلی را مشکل بانکی عنوان کرد و افزود: بانک های ایران به دلیل اینکه سال ها در تحریم بودند، نتوانستند خود را با استانداردهای بین‌المللی و روز تطبیق دهند هرچند که فشارهای خارجی هم در این زمینه وجود دارد.

    رییس اتاق تهران با بیان اینکه در سال های گذشته بنگاه های ایران به دلیل تحریم‌ها جزیره‌ای عمل کردند، افزود: ما در اتاق تهران دفتر سرمایه گذاری خارجی را تاسیس کردیم تا در درجه اول مقررات و قوانین دست و پا گیر را شناسایی کنیم.

    خوانساری گفت: رتبه بندی اقتصادی کشور براساس شاخص های اقتصادی خوب نیست و به همین دلیل ما از موسسه فریزر که در بحث آزادی های اقتصادی فعال است، دعوت کردیم.

    وی تلاش های بانک مرکزی برای کنترل نرخ سود را یادآور شد و اظهار داشت: بانک مرکزی در تلاش برای اصلاح نظام بانکی است و در اولین قدم نرخ سود سپرده ها را کاهش داد.

    رییس اتاق تهران ادامه داد: بنگاه‌های داخلی در صورتی که بدنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند باید ساختار مالی و صورت های مالی خود را با استانداردهای بین‌المللی تطبیق دهند.

    برچسب ها