عصر خودرو

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد؛

فرصت مشمولان سهام عدالت برای ثبت کدشبا

عصر بازار- مشمولان برای ثبت و وارد کردن شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت جهت دریافت سود این سهام هنوز فرصت دارند.

فرصت مشمولان سهام عدالت برای ثبت کدشبا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود این سهام باید اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir کنند.

    بر این اساس سقف مهلت زمانی برای ثبت شماره شبای حساب بانکی در این سامانه تعیین نشده است و مشمولان سهام عدالت هنوز برای ثبت شماره شبای بانکی خود فرصت دارند. با این حال به مشمولان توصیه می شود هر چه زودتر اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی در این سامانه کنند. زیرا واریز سود در مراحل مختلف سال جاری، صرفا به کسانی تعلق می گیرد که شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت وارد نمایند و تائیدیه آن در سامانه را مشاهده کنند.

    ضمنا لازم بذکر است برای آن دسته از مشمولانی که شماره شبای خود را از موسسه اعتباری نور اخذ نموده و اقدام به ثبت آن در سامانه سهام عدالت کرده‌اند، در آینده پیامکی از سوی سازمان خصوصی سازی ارسال خواهد شد تا نسبت به ثبت شماره شبای جدید اقدام کنند.

    بر اساس این گزارش عدم همکاری مناسب از سوی موسسه اعتباری نور موجب شده تا شماره شبای تعداد اندکی از مشمولانی که در این موسسه حساب دارند و اقدام به ثبت شماره شبای خود در سامانه سهام عدالت کرده اند، از سوی این موسسه مورد تائید قرار نگیرد.

    از این رو سازمان خصوصی سازی با هدف کمک به مشمولان این موسسه اعتباری در انجام فرآیند تائید شماره شبای خود تاکید می کند در آینده ای نزدیک پیامکی مبنی بر امکان اعلام شماره شبای جدید توسط این دسته از مشمولان اعلام خواهد کرد تا بتوانند شماره شبای جدید خود را از یکی از سایر بانکهای کشور دریافت و به سامانه سهام عدالت اعلام کنند.

    تسویه بدهی سهام عدالت تا 31 شهریور

    مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریورماه امسال آخرین فرصت قانونی را دارند تا بتوانند صورتحساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و در صورت تمایل نسبت به تسویه اقساط باقیمانده بدهی خود اقدام کنند.

    در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته از سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir رونمایی شد تا دارندگان سهام عدالت با مراجعه به آن از وضعیت صورتحساب خود آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساط خود اقدام کنند.

    بر این اساس مشمولان سهام عدالت (چه مشمولانی که در قید حیات هستند و چه وراث متوفیان سهام عدالت) تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند صورت حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهامشان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بدهی اقساط خود اقدام کنند.

    گفتنی است پس از پایان این مهلت امکان واریز مانده اقساط بدهی مشمولان سهام عدالت از طریق شعب بانک ملی ایران و دستگاه‌های خودپرداز آن بانک در سراسر کشور وجود نخواهد داشت.

    سود سهام عدالت با اولویت‌بندی دهک‌ها پرداخت می‌شود
    سیدجعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی، در مورد واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولین تا پایان شهریور ماه امسال اظهار داشت: با توجه به‌ این که سازمان خصوصی‌سازی از سی‌ام فروردین ماه از کلیه مشمولین درخواست اعلام شماره شبا کرد، تاکنون بیش از 32 میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه ما وارد کرده‌اند و بیش از 37 میلیون و 500 هزار نفر نیز صورت حساب‌های خود را در سامانه مشاهده کرده‌اند.

    مشاور رییس‌ کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان‌ اینکه برای پرداخت سود سهام عدالت خواهیم داشت افزود:‌ برای پرداخت سود سهام عدالت به مشمولینی‌ که شماره شبای خود را وارد سامانه کرده‌اند با اولویت‌بندی دهک های پایینی درآمدی، سودها را پرداخت خواهیم کرد که برای این منظور در انتظار مصوبه شورا هستیم.

    وی با بیان این که کل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر را به یکباره نمی‌توان اخذ کرد گفت: بدیهی‌است که مطابق قانون تجارت، شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان اسفند ماه 96 فرصت خواهند داشت تا سود بخش سهام عدالت را وازیر کنند.

    سبحانی افزود: کلیه شرکت‌ها به موجب قانون تجارت 8 ماه فرصت دارند پس‌از برگزاری مجامع خود سود را بین سهامداران‌شان توزیع کنند. اکثر شرکت‌های سرمایه‌پذیر مجامع شان در تیرماه برگزار شده است، تنها سه شرکت باقی‌مانده که آنها نیز مجامع شان را تا مهر ماه برگزار خواهند کرد.

    سبحانی ‌تصریح کرد: شرکت هلدینگ خلیج فارس‌ از میان این سه شرکت باقی مانده، سود خوبی ‌خواهد داشت که پیش بینی می شود حدود 700 میلیارد تومان میزان سود مصوب آن باشد.

    وی افزود: در حال‌ حاضر حدود 3 هزار و 350 میلیارد تومان‌ سود مصوب سایر شرکت‌ها شده که با سود هلدینگ خلیج فارس‌این میزان به حدود 4 هزار میلیارد تومان در سال 96 خواهد رسید که بخشی از آن برای افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر جهت سال 96 اختصاصا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این سود را در چند مرحله واریز خواهیم کرد گفت: در هر مرحله‌ای که بتوانیم این سودها را جمع آوری خواهیم کرد و تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان سود جمع آوری و دریافت شده است.

    وی گفت: زمانی می‌توانیم به همه مشمولین سود بدهیم که همه منابع در دست‌مان باشد اما اکنون که به صورت بخش بخش این منابع و سودها را دریافت می‌کنیم نمی‌توانیم سودها را یکباره پرداخت کنیم  و بر اساس اولویت‌بندی دهکهای پایینی جامعه سود میان مشمولین عزیز توزیع و بقیه مشمولین اولین مرحله سود سهام عدالت خود را در سال 96 در مرحله بعدی دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها