عصر خودرو

روند ۵ ساله شاخص های برتر جهان برررسی شد

عصر بازار- عملکرد بورس های مهم دنیا، نشان از روند صعودی متغیرها دارد.

روند ۵ ساله شاخص های برتر جهان برررسی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، با نگاهی به عملکرد بورس های دنیا در هفته ها و سالهای اخیر در می یابیم که تمامی بورس های معتبر دنیا در 5 سال گذشته روندی صعودی را طی کرده اند که توضیحی مختصر در خصوص هر یک از آنها در ادامه آورده شده است.

    شاخص بورس نزدک(NASDAQ)

    شاخص نزدک از سال 2013 تا 2017 روندی کاملا صعودی را طی نموده است. این بازار بزرگ‌ترین بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا است، که با حضور بیش از 3200 شرکت در آن، بیشترین مقدار معامله سهام را نسبت به هر بازار بورس دیگری در جهان دارد. مقدار این شاخص در سال 2013 رقم 3 هزار واحد بود که در سال 2017 به 6500 واحد رسیده است که نشان از صعود 116درصدی آن در 5 سال گذشته دارد.

    شاخص بورس لندن

    شاخص بورس لندن نیز همچون بورس نزدک، در 5 سال گذشته روندی صعودی طی نموده است که در این روند صعودی، در سال 2016 نزول قابل توجهی داشته است که دلیل اصلی آن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود که این بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داد. اما پس از فروکش کردن تاثیرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مجددا این بورس روند صعودی در پیش گرفت و در حال حاضر نیز توانسته است تا به رقم 7 هزار و 200 واحد برسد.

    شاخص بورس فرانکفورت

    شاخص بورس فرانکفورت همچون بورسهای دیگر در 5 سال گذشته روندی صعودی طی نموده است و توانسته است تا از رقم 7 هزار واحد در سال 2013 به رقم 12 هزار و 500 واحد در سال 2017 برسد. تحلیلگران برای این شاخص نیز آینده روشنی متصور هستند و اعتقاد دارند که در صورت عدم بروز اتفاق خاص در اقتصاد جهانی، شاهد رشد شاخص های معتبر از جمله شاخص بورس فرانکفورت خواهیم بود.

    شاخص بورس پاریس

    شاخص بورس پاریس نیز در 5 سال گذشته روندی صعودی در پیش گرفته است و به نظر می رسد که در آینده نیز به همین روند ادامه خواهد داد. مقدار این شاخص در سال 2013 رقم 3 هزار و 500 واحدبود که در سال 2017 به 5 هزار و 200 واحد رسید.

    شاخص بورس توکیو

    شاخص بورس ژاپن نیز که از بورسهای آسیایی محسوب می شود، در 5 سال گذشته روندی صعودی طی نموده است. مقدار این شاخص در سال 2013 رقم 8 هزار واحد بود در سال 2017 به رقم 20 هزار واحد رسید تا رشدی 150 درصدی را در کارنامه خود ثبت نماید.

    *محمود احترامی، کارشناس شرکت الپری

    برچسب ها