عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

کاهش بهای آتی سکه همسو با بازار نقدی

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۰ هزار و ۴۵۱ قرارداد و ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال رسید.

کاهش بهای آتی سکه همسو با بازار نقدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل  بورس کالای ایران، در همین حال روز گذشته در بازار نقدی، سکه تمام بهار آزادی تحت تاثیر نوسانات بازارهای جهانی قرار گرفت، البته جهت حرکت این فلز گرانبها به سوی قیمت‌های پایین‌تر بود. در اولین روز هفته، سکه 4 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای یک میلیون و 258 هزار تومان رسید. دلیل اصلی افت بهای سکه، کاهش قیمت اونس در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی روز جمعه در انتهای محدوده هزار و 210 دلار به‌کار خود پایان داد.

    در معاملات آتی سکه در روز گذشته 6 سررسید آتی سکه همسو با بازار نقدی طلا روندی منفی داشت. به این ترتیب قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال 96 با رقم یک میلیون و 253 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت و 0.76 درصد افت کرد.

    قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز افت 0.68 درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و 286 هزار تومان داد و ستد شد.در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و 318 هزار تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته 0.49 درصد افت داشت.

    از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و 351 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به آخرین روز هفته گذشته  0.45 درصد افت داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال 97 با 0.32 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 387 هزارتومان داد و ستد شد.

    در آخر همچنین قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال 97 با 0.37 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 422 هزارتومان داد و ستد شد.

    برچسب ها