عصر خودرو

در ۵ ماهه اول رقم خورد:

افزایش ۲۸ درصدی ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران

عصر بازار- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران: در ۵ ماهه اول ۹۶ با فعال تر شدن سرمایه گذاران خارجی، رشد ۲۰ درصدی خرید و فروش سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران رقم خورد.

افزایش ۲۸ درصدی ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، حمید روح بخش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران با اعلام مطلب فوق افزود: طی 5 ماهه نخست سال جاری، اشخاص حقوقی خارجی 91 درصد از معاملات سرمایه گذاران خارجی را در اختیار داشته و اشخاص حقیقی خارجی 9 درصد از معاملات سرمایه گذاران خارجی را پوشش داده اند. مقایسه این نسبت ها با دوره مشابه سال قبل نشان از یکسان بودن این نسبت ها دارد.

    روح بخش خاطرنشان کرد: همچنین ارزش خرید و فروش سرمایه گذاران خارجی در 5 ماهه اول 96 نسبت به دوره مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است. مقایسه معاملات از نظر حجمی نشان می دهد که 67 درصد حجم خرید و فروش آنها افزایش داشته است.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی در 37 صنعت بورس تهران حضور دارند و در پایان مردادماه 96 نسبت به ابتدای سال، 28 درصد افزایش در ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی مشاهده می شود.

    این در حالی است که در مقایسه ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در پایان مرداد ماه نسبت به ابتدای سال مشاهده می شود، سرمایه گذاران خارجی در 20 صنعت افزایش ارزش دارایی داشته و در 16 صنعت با کاهش ارزش دارایی  و در یک صنعت بدون تغییر در ارزش دارایی مواجه بوده اند.

    یادآوری می شود: نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران در آبان ماه 73 صادر شد و تاکنون 905 کد سهامداری برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است که از این  تعداد، 228 کد (25 درصد) در اختیار سرمایه گذاران حقوقی خارجی و 677 کد(75 درصد) در اختیار سرمایه گذاران حقیقی خارجی است.

    برچسب ها