عصر خودرو

یکشنبه ۲۶ شهریور؛

عقبگرد ۲.۱۰ واحدی فرابورس

بازدهی ۱۵ درصدی آیفکس از ابتدای سال

عصر بازار- نماگر فرابورس ایران طی روز جاری افت ۱۰/ ۲ واحدی را تجربه کرد.

عقبگرد ۲.۱۰ واحدی فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز بیشترین تاثیر منفی در محاسبه آیفکس را نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، آتیه داده پرداز و  توسعه و عمران استان کرمان بر عهده داشتند.

    در این میان اما پتروشیمی مارون و هلدینگ صنایع معدنی خارومیانه با حرکت خلاف‌جهت خود  توانستند مانع از ریزش بیشتر نماگر این بازار شود.

    در نهایت نیز شاخص کل فرابورس با کاهش 2/ 0 درصدی نسبت به روز قبل در سطح 20/ 949 واحدی قرار گرفت. با این وجود بازدهی آیفکس از ابتدای سال تاکنون 126 واحد  معادل 15 درصد رشد کرده است.

    در معاملات امروز ‌یکشنبه  26 شهریور 96، در مجموع 158 ‌میلیون و 916 هزار ورقه بهادار در 28 هزار و 668 نوبت معاملاتی به ارزش افزون بر 265 میلیارد تومان دست‌به‌دست شد.

    در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز بیش از 2 میلیون ورقه به ارزش حدود 220 میلیارد تومان در 1,227 نوبت معاملاتی مورد دادوستد قرار گرفت.

    بازار آیفکس طی روز جاری شاهد معامله 65 هزار و 403 ‌ ورقه اوراق تسهیلات مسکن در 3,156 نوبت معاملاتی به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان بود تا این اوراق در محدوده قیمتی  تا 29 تا 78 هزار تومان مورد معامله قرار گیرند.

    در پایان معاملات نیز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمتی به نمادهای کمرجان، کشرق، غدیس، ثغرب، غگلستا، بهپاک و قاسم اختصاص یافت، در مقابل نمادهای شلیا، اوان، کرمان، اپرداز، شراز، دبالک و شاوان با بیشترین افت قیمتی در انتهای جدول معاملات نشستند.

    برچسب ها