عصر خودرو

شاهین چراغی عنوان کرد:

جلب اعتماد مردم به بازار سرمایه از طریق صندوق های جسورانه

عصر بازار- شکل گیری صندوق های جسورانه در جهت حمایت از ایده های نو و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان اقدام قابل توجهی است که می تواند با فراهم کردن زیر ساخت ها زمینه اعتماد و سرمایه گذاری مردم در این زمینه را مهیا کند.

جلب اعتماد مردم به بازار سرمایه از طریق صندوق های جسورانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شاهین چراغی رئیس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین، با بیان مطلب فوق درباره ارزیابی شکل گیری صندوق های جسورانه و تامین مالی ایده های استارتاپ از طریق بازار سرمایه گفت: واقعیت مورد توجه در اقتصاد ایران و مشکلاتی که در آن وجود دارد به این موضوع برمی گردد که در طول 40 سال اخیر سرمایه گذاری ها مدرن نبوده و اگر توسعه ای هم شکل گرفته مربوط به یک یا دو حوزه بیشتر نبوده است.

    وی افزود: هرچند در حوزه هایی مانند پتروشیمی و نفت به واسطه موقعیت جغرافیایی کشور تغییرات قابل توجهی را در رشد اقتصادی شاهد بودیم اما امروزه دیگر این حوزه ها از ارزش افزوده ویژه ای برخوردار نیستند.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تجارت و داد و ستد این روزها در حوزه هایی مانند فناوری اطلاعات در حال گسترش است گفت: خوشبختانه ایرانی ها در جرگه افراد موفق این حوزه قرار دارند اما متاسفانه مهیا نبودن زیر ساخت ها زمینه توسعه و رشد مطلوب آنها را فراهم نکرده است.

    رئیس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین تصریح کرد: شکل گیری صندوق های جسورانه از جمله صندوق جسورانه توسعه فناوری آرمانی از جمله راهکارهایی است که می تواند با فراهم کردن زیر ساخت ها، بستر اعتماد و سرمایه گذاری مردم در این زمینه را مهیا کند.

    چراغی با بیان اینکه شکل گیری صندوق های جسورانه در جهت حمایت از ایده های نو و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان اقدام قابل توجهی است، خاطرنشان کرد: معتقدم این شکل از تامین مالی اقدام جسورانه ای است که توسط تامین سرمایه ها عملی شده و نشان می دهد که زمینه های فعالیت در بازار سرمایه گسترده است.

    این کارشناس بازار سرمایه ، ایجاد کار و فعالیت های بین رشته ها و صنایع مختلف با بازار سرمایه را اقدام مثبتی در جهت رشد و رونق این بازار برشمرد و تصریح کرد: ایجاد رابطه بین شرکت های استارتاپی و بازار سرمایه و تامین منابع مالی برای رشد این شرکت ها و در نهایت عرضه آنها در بورس فرآیند قابل توجهی در جهت رونق این قبیل فعالیت ها و توسعه بازار سرمایه است و از اجرایی شدن فعالیت های هدفمند از سوی تامین سرمایه ها در این حوزه خبر می دهد.

    برچسب ها