عصر خودرو

خیز شاخص برای فتح قله ۸۴ هزار واحدی؛

بورس در ۸۴ قدمی فتح قله جدید

عصر بازار- در آخرین روزهای شهریور ماه شاخص کل بورس در حال دستیابی به رکورد شکنی جدیدی است تا تابستان ۹۶ را با عبور از ۶ مرز تاریخی برای همیشه ماندگار کند.

بورس در ۸۴ قدمی فتح قله جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شاخص کل بورس در حال عبور از سطح روانی 83 هزار واحدی است تا ششمین کانال شکنی خود را از ابتدای تیر تا کنون به ثبت رساند، امروز در ادامه رشد قیمت سهام شرکت‌ها در بورس تهران، شاخص بورس به رشد پر شتاب خود ادامه داد و در آستانه ثبت جدیدترین رکورد شکنی خود قرار گرفت.

    به این ترتیب در معاملات امروز یکشنبه 26 شهریور 96، دماسنج بازار سرمایه با رشد 233 واحدی مواجه شد و در 84 قدمی کانال 84 هزار واحدی ایستاد تا در روزهای آینده و با ورود به کانال 84 هزار واحدی تابستان ماندگاری را در تاریخ بورس کشور ثبت کند.

    در این روز علی رغم پایان تسویه اعتباری‌ها، روز سبزی در بورس رقم خورد بر این اساس در بازار امروز بورس تهران رشد سهام شرکتهای ارتباطات سیار ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد مبارکه، رمپنا و شرکت تازه وارد داده گستر عصرنوین- های وب باعث رشد 233 واحدی شاخص و رسیدن آن به عدد 83 هزار و 917 واحد شدند.

    همچنین در این بازار طی معاملات روز جاری  یک میلیادر و 635 میلیون سهم به ارزشی نزدیک 375 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

    علاوه بر این، امروز نماد معاملاتی تیپیکو بازگشایی شد و نماد خمحور از زیرمجموعه های شرکت ایران خودرو توسط سایپا به قیمت 4,045 ریال معادل دو برابر قیمت تابلو به فروش رفت که باعث صف خرید نماد شد.

    در پایان معاملات امروز، صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمتی مختص نمادهای کطبس، های وب، چدن، شلعاب، غشاذر، حپترو و وصنا بود و در مقابل بیشترین افت قیمتی را نمادهای قشرین، خلنت، شفارا، کترام، دلقما، خموتور و خزر به خود اختصاص دادند.

    برچسب ها