عصر خودرو

برای نخستین بار تولیدات کارخانه آلومینای جاجرم در بورس کشور عرضه شد

عصر بازار: برای نخستین بار پس از راه اندازی کارخانه آلومینای ایران در شهرستان جاجرم ، ۱۲ هزار تن محصول تولیدی این شرکت در بورس کشور عرضه شد.

برای نخستین بار تولیدات کارخانه آلومینای جاجرم در بورس کشور عرضه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل کارخانه آلومینای ایران افزود: محصولات تولیدی این کارخانه در هفتاد و پنجمین کمیته تایید بورس محصولات معدنی و صنعتی مورد تایید قرار گرفت.
    زارعی افزود: این کارخانه متعهد شده است 95 در صد محصولات تولیدی خود شامل هیدرو اکسید آلومینیوم و اکسید الومینیوم را در بورس کشور ارائه کند.
    به گفته وی کارخانه آلومینای ایران شهرستان جاجرم ظرفیت تولید سالیانه 250هزار تن اکسید الومینیوم را دارا می باشد که ماده اصلی تولید شمش آلومینیوم را تشکیل می دهد.
    وی تصریح کرد: کارخانه های ایرالکو و المهدی از مصرف کنندگان بزرگ این مواد می باشند و مجتمع آلومینای ایران شهرستان جاجرم تنها مجتمع تولیدی پودر آلومین در کشور می باشد.
    *** تاریخچه کارخانه آلومینا
    مطالعات اکتشافی زمین شناسی معادن بوکسیت جاجرم که در 10 کیلومتری شمال شرق جاجرم در استان خراسان شمالی واقع شده نشان دهنده این بود که میزان ذخیره و کیفیت بوکسیت جاجرم به اندازه کافی مناسب است که ایجاد کارخانه تصفیه آلومینا را توجیه می کند.
    در طی سالهای 1368-1361 ، با کمک سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) روش سیستماتیکی برای این پروژه آغاز گردید ، و با توجه به تکنولوژی پیشنهادی برای فرآیند بوکسیت دیاسپوری جاجرم اطلاعات بیشتر و دقیق تری تهیه و آماده شد سپس مطالعات عملی آغاز شد و نمونه ها برای تست های پایلوت فرستاده شد و تحقیقات کارخانه کامل شد. این مجتمع پس از احداث در سال 1382 با بوکسیت دیاسپوری جاجرم راه اندازی شد.
    آماده سازی معدن
    حوزه ذخیره بوکسیت جاجرم به چهار بخش (1-گلبینی 2-زو 3-تاگویی 4-سنگتراش) تقسیم شده است که بخش 1 و 2 با توجه به کیفیت مناسب بوکسیت ، کمیت بالا و سهولت در استخراج (حفره باز) تحت طراحی دقیق و ساختار معدنی قرار گرفته اند. این دو بخش که منبع اولیه مصرف بوکسیت کارخانه می باشند ، ذخیره بوکسیت ثابت شده آنها حداقل 19٫2 میلیون تن می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها