عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام در حال کاهش است

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که سطح ذخیره سازی‌های نفت خام در جهان به دلیل افزایش تقاضا برای این کالای راهبردی کاهش یافته است.

ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام در حال کاهش است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی با توجه به افزایش بیش از انتظار تقاضا برای نفت خام در اروپا و آمریکا و همچنین کاهش عرضه نفت از سوی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال کاهش است.

    آژانس همچنین پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت خام در سال 2017، روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه افزایش می‌یابد، این مقدار در مقایسه با برآورد پیشین روزانه 100 هزار بشکه رشد نشان می‌دهد.

    بر اساس تازه ترین گزارش چشم انداز کوتاه مدت آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضا برای نفت از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) بیش از پیش بینی‌ها خواهد بود.

    براساس پیش‌بینی‌های سرمایه گذاران در بخش انرژی، عرضه نفت خام در بازارهای جهانی کاهش می یابد و قیمت‌ها نیز با افزایش روبه‌رو خواهد بود، البته این افزایش ناچیز خواهد بود.

    در سه ماه دوم سال 2017، تقاضا برای نفت از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبت به مدت مشابه سال 2015، 2 میلیون و 300 هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

    عرضه جهانی نفت در ماه اوت روزانه 720 هزار بشکه کاهش یافت که در پی برنامه جهانی کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و نیز کاهش تولید نفت لیبی پدید آمده است.

    برچسب ها