عصر خودرو

سود سهام عدالت به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شود

عصر بازار- سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز خواهد شد و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم و وکیل واریز نمی شود.

سود سهام عدالت به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بدنبال راه اندازی سامانه سهام عدالت از اسفندماه سال گذشته و به دنبال آن آغاز ثبت شماره شبای حساب بانکی مشمولان در این سامانه از اواخر فروردین ماه امسال، دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سهام خود باید اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی به صورت انفرادی در این سامانه به نشانی www.samanese.ir کنند.

    بر این اساس برای دریافت شماره شبا بانکی ضرورتی به افتتاح حساب جدید در بانک ها نیست و حساب های بانکی قبلی و موجود نیز امکان دریافت شماره شبا دارند. البته شبا بانکی اعلامی که متعلق به یک حساب بانکی مسدود باشد مورد قبول واقع نخواهد شد. بعلاوه این که شماره شبا متعلق به حساب مشترک اشخاص مورد تایید سامانه قرار نخواهد گرفت و شماره شبا حساب بانکی اشخاص حقوقی نیز در  سامانه سهام عدالت با تایید مواجه نخواهد شد.

    بر اساس این گزارش؛ سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز می شود، بنابراین برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد در سامانه سهام عدالت ثبت شود.

    همچنین برای کودکان و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی باید شماره شبا به نام خود آنها در سامانه ثبت شود و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم و وکیل واریز نمی شود.

    گفتنی است تنها پیامکی که از سوی سامانه سهام عدالت و سازمان خصوصی سازی برای افراد ارسال می شود این است که شماره شبا وارد شده با نام مشمول مطابقت ندارد یا شبا ثبت شده متعلق به یک حساب بانکی مسدود است، به همین دلیل به پیامک های دیگر که تحت عنوان سهام عدالت از شماره های ناشناس ارسال می شود، نباید توجه شود.

    نکته قابل توجه این که عدم ارسال پیامک توسط سازمان خصوصی سازی برای مشمولان نشان از این دارد که شماره شبای آنها مورد تائید قرار گرفته است. با این حال به مشمولان توصیه می شود پس از ثبت شماره شبای خود برای اطمینان از تائید، به سامانه این سهام مراجعه کنند.

    همچنین دوره بررسی و تطبیق منجر به تایید یا عدم تایید شماره شبا در حدود 15 روز است. سازمان خصوصی سازی از طریق سیستم بانکی طی این مدت شبا بانکی مشمولان را بررسی می کند و در صورت تایید، پیام تایید نهایی شبا از طریق سامانه قابل مشاهده است.

    بر اساس این گزارش؛ دریافت سود سهام عدالت منوط به ثبت شماره شبای بانکی دارندگان سهام عدالت در سامانه این سهام است. بنابراین مشمولان سهام عدالت که تا کنون موفق به ثبت شبای بانکی خود در این سامانه نشده‌اند لازم است یک شماره شبای بانکی معتبر به نام خود را از روش‌های مختلف از بانک دریافت و در سامانه ثبت کنند و از تایید نهایی آن از طریق همین سامانه اطمینان پیدا کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو