عصر خودرو

عسگراولادی :

خط اعتباری جدید ایران و چین به شرکت‌های دولتی اختصاص می‌یابد

عصر بازار- یک عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خط اعتباری جدید ایران و چین برای تأمین مالی طرح های جدید است، گفت: البته باید بگویم شرکت‌های دولتی بیشتر از این خط اعتباری استفاده می کنند و خصوصی ها به دلیل عدم ضمان امکان استفاده از آن را ندارند.

خط اعتباری جدید ایران و چین به شرکت‌های دولتی اختصاص می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، اسدالله عسگراولادی در خصوص خط اعتباری جدید ایران و چین که به میزان 10 میلیارد دلار است، اظهارداشت: این موضوع هنوز اجرایی نشده و قرار است رو سه شنبه (28 شهریورماه ) نهایی شود.

    وی با بیان اینکه بعد از نهایی شدن این قرارداد باید در مورد تأثیر آن بر صنعت کشور صحبت کرد، افزود: به صورت کلی این قرارداد تأمین مالی طرح‌های جدید را انجام می‌دهد و شامل پروژه‌های قدیمی نیست.

    این عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: البته باید بگویم شرکت‌های دولتی بیشتر از این خط اعتباری استفاده می‌کنند و خصوصی‌ها به دلیل عدم ضمان امکان استفاده از خطوط اعتباری جدید را ندارند.

     اخیراً در جریان سفر رئیس کل بانک مرکزی و هیأت بانکی ایران به چین، قرارداد تأمین مالی معادل 10 میلیارد دلار به ارزهای «یوان» و«یورو» بین بانک‌های توسعه صادرات، صنعت و معدن، رفاه، پارسیان و پاسارگاد با شرکت «سیتیک تراست» چین امضا شد. این قرارداد تأمین مالی برای پروژه‌های عمرانی و تولیدی‌ کشور که مجوزهای لازم را با اخذ مراحل قانونی طی کرده‌اند، تخصیص خواهد یافت.

    برچسب ها