عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم:

علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی به حوزه‌های پتروشیمی

عصر بازار: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد قشم با بیان اینکه ۲۰۹ طرح پایین دستی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی برای واگذاری به سرمایه گذار خارجی تعریف شده است،‌ گفت:‌ پتروشیمی مهم ترین حوزه برای سرمایه گذاران خارجی در بازار ایران است.

علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی به حوزه‌های پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، رضا باقری‌نژاد با اشاره به تعاملات با سرمایه گذاران خارجی، اظهار کرد: در چند سال گذشته از تعامل با سرمایه گذاران خارجی و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران محروم بودیم و متاسفانه اطلاعات سرمایه گذاران خارجی از بازار ایران در حد صفر است.

    وی افزود: برای اینکه بدانیم علاقه‌مندی سرمایه گذاران خارجی به چه حوزه‌ای است تنها نباید به معرفی پروژه‌ها اکتفا کنیم و بلکه باید به طور مستمر در ارتباط با سرمایه گذاران باشیم و برای هر پروژه‌ای کارگروه و جلسات تخصصی تشکیل شود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با بیان اینکه آماده تعامل با سرمایه گذاران کشورهای اروپایی هستیم، ‌ گفت: بیشترین علاقه‌مندی سرمایه گذاران خارجی به حوزه‌های پتروشیمی است از این رو 209 طرح پایین دستی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تعریف کرده‌ایم که تمام این پروژه‌ها قابلیت سرمایه گذاری دارند و آماده جذب سرمایه گذار هستند.

    باقری‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه بانکرینگ در منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: امروز از درآمدزایی 50 میلیارد دلاری حاصل از بانکرینگ محروم مانده‌ایم این در حالی است که مسیر ما نزدیک‌تر از مسیر بندر فجیره است و سوخت بندر فجیره هم از بنادر ایرانی تامین می‌شود. از سویی دیگر عمق آب‌های شمال و جنوب جزیر قشم بهترین شرایط را برای ساخت پروژه بانکرینگ ایجاد می‌کند.

    وی درباره هزینه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در پروژه بانکرینگ، ادامه داد: اگر این طرح در قالب مگاپورت اجرا شود به سرمایه‌ای حدود 1. 5 تا 2 میلیارد دلار نیاز دارد و اگر تنها به ایجاد تانکفارم‌ها محدود شود، ‌ به سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری نیاز دارد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم افزود: در حال حاضر یک شرکت ایرانی با مشارکت یک شرکت چینی (پتروچاینا) برای ورود به این پروژه به صورت جدی و رسمی اعلام آمادگی کرده‌اند.

    باقری‌نژاد با بیان اینکه امروز ارزان‌ترین راه برای تبادل کالا راه دریا است، اظهار کرد: در حال حاضر پکیج‌های سرمایه گذاری در حال آماده سازی و تدوین هستند و این بسته‌ها باید به روز شوند و سیاست ما این است که با لحاظ تکنولوژی‌های روز بسته‌های معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری را به روز و در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها