عصر خودرو

صفاری تشریح کرد؛

مهمترین انتظارات سرمایه گذاران بازار سهام

رونق بازار در نیمه دوم سال

عصر بازار- بازار سرمایه پس از فصل مجامع معمولاً وارد دوره کوتاهی از استراحت می شود تا شرکت ها با انتشار گزارش های دوره ای ۶ ماهه، استراتژی جدیدی برای نیمه دوم سال سرمایه گذاران تعیین کنند.

مهمترین انتظارات سرمایه گذاران بازار سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مصطفی صفاری، مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در خصوص روز های آتی بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی بخش نامه ای را صادر کرده و قرار است بانک ها اجرا کنند. تا کنون دو هفته از آغاز اجرای آن می گذرد و هنوز برای بررسی نحوه اجرا زود است، به این ترتیب سرمایه گذران هنوز منتظر هستند تا ببینند بانک ها واقعا این بخش نامه را به درستی اجرا می کنند یا خیر؟

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر صورت های مالی بنگاه های حاضر در بازار سرمایه گفت: اثر این تصمیم با گذشت زمان در صورت های مالی دیده می شود. اگر نرخ تسهیلات شرکت های بورسی کاهش یابد به طور قطع در سودآوری آنها تاثیر مثبت خواهد داشت.

    وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران در انتظار پایان شهریور و انتشار گزارش های 6 ماهه و پیش بینی سود شرکت ها هستند، گفت: معمولا بعد از فصل مجامع بازار به حالت تعادل وارد می شود که با انتشار گزارش های 6 ماهه این دوران به پایان می رسد.

    صفاری موضوع دیگر بازار را شوک ارزی اخیر و افزایش نرخ دلار دانست و گفت: در این شوک ارزی شرکت های صادرات محور برنده هستند.

    این سبدگردان بازار سرمایه با تاکید بر اینکه انتظار تحولی مثبت پس از انتشار گزارش های 6 ماهه در بازار وجود دارد،اظهار داشت: پیش بینی می شود با انتشار گزارش های 6 ماهه شرکت ها بازار سرمایه در نیمه دوم سال روند مثبتی را تجربه کند.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار فعلا منتظر شفاف شدن سیاست های ارزی دولت، نحوه اجرای بخش نامه جدید بانک مرکزی و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی است.

    وی با اشاره به عرضه های اولیه روزهای اخیر گفت: ورود شرکت های جدید شادابی به بازار می دهد اما باید با تزریق نقدینگی های جدید همراه باشد تا شادابی و رونق پایداری را برای بازار سهام به همراه داشته باشد.

    صفاری در خصوص تصمیم جدید سازمان بورس درباراه الزام صندوق های با درآمد ثابت برای نگهداری حداکثر 50 درصد دارایی ها در سپرده های بانکی نیز گفت: با این تصمیم جدید سرمایه های صندوق ها به سمت اوراق سخاب در فرابورس هدایت می شود.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی ها قرار است اوراق سخاب وارد بازار سرمایه شود، گفت: تکلیف سازمان بورس برای صندوق ها باعث ایجاد تقاضای جدید برای اوراق سخاب از سوی صندوق های با درآمد ثابت خواهد شد به این ترتیب که صندوق به جای نگهداری پول خود در بانک ها در شرایط کاهش نرخ سود بانکی اقدام به خرید اوراق سخاب خواهند کرد.

    برچسب ها