عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

معامله بیش از ۸۶ درصد عرضه مواد پلیمری

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت با افزایش به رقم ۴۳ هزار و ۷۶۸ تن رسید.

معامله بیش از ۸۶ درصد عرضه مواد پلیمری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم عرضه ها 50 هزار و 66 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 147 هزار و 66 تن بود.

    به این ترتیب طی سه شنبه گذشته به عنوان روز اصلی معامله محصولات پلیمری، حجم معاملات در حدود یک هزار و 246 تن افزایش داشت. به گفته کارشناسان بازار، افزایش قیمت های جهانی و در نتیجه رشد نرخ های پایه سبب جذابیت خرید در هفته گذشته شد. البته با احتساب معاملات روز چهارشنبه افزایش در حجم معاملات به بیش از 7 هزار تن می رسد. این افزایش حجم معاملات به دلیل صعودی بودن قیمت های پایه و افزایش عرضه در برخی گریدهای جذاب همچون پی وی سی ها رخ داده است.

    از این رو در کل بیش از 86 درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد و 31 گرید از 75 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی خریداری شدند.

    همچنین حجم تقاضا نیز در هفته گذشته بیش از 14 هزار تن افزایش داشت. معامله گران معتقدند؛ این افزایش تقاضا به دلیل رشد جذابیت گریدهای پلی پروپیلن و برخی گریدهای پلی اتیلن رخ داده است.

    در همین حال در هفته گذشته بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن با 2هزار و 514 تن بود. همچنین گروه پلی اتیلن سبک خطی نیز کاهش 1هزار و 894 تن را تجربه کرده است. گرید پلی پروپیلن  نیز با کاهش عرضه 735 تنی از دیگر کالاهایی بود که کاهش عرضه بالایی را تجربه کردند.

    از سوی دیگر بیشترین افزایش عرضه نیزمربوط به گروه پلی اتیلن سبک فیلم با 3هزار و 378 تن بود، PVC هم با افزایش 1470 تنی روبه رو بود و گروه پلی اتیلن سنگین فیلم نیز یک هزار و 78 تن افزایش عرضه داشت.

    با این حال در هفته گذشته جذاب ترین محصولات پلیمری را پلی پروپیلن ها تشکیل دادند، به گفته کارشناسان بازار کمبود عرضه این محصولات و رشد قیمت جهانی آنها سبب شده تا در کانون توجه باشند.

    البته در هفته گذشته گریدهای پلی اتیلن سنگین اکستروژن هم به جمع گریدهای مورد توجه بازار اضافه شدند. به گفته معامله گران، افزایش عرضه این محصولات می تواند بازار را به تعادل برساند.

    برچسب ها