عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد بیش از ۶۹ هزار قرارداد آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۶۹ هزار و ۲۰۸ قرارداد و ارزش آن نیز به ۹ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال رسید.

انعقاد بیش از ۶۹ هزار قرارداد آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در حالی است که قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای تورم در آمریکا قرار داشته و با کاهش نسبی روبرو شد. آمارهای تورم در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال بیشتر از قبل شود و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا بوده است.

    قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد کاهش روبرو شده و به 1321 دلار رسید. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از یک درصد کاهش داشته است. این برای نخستین بار در 4 هفته گذشته است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 38 هزار و 913 قرارداد را به ارزش 5 هزار و 432 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال جاری با 22 هزار و 787 قرارداد به ارزش 3 هزار و 255 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با 3 هزار و 175 قرارداد به ارزش 431 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید شهریور ماه نیز با 2 هزار و 19 قرارداد به ارزش 255 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در ادامه سررسید آبان ماه نیز با یک هزار و 650 قرارداد به ارزش 213 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت.

    در پایان نیز سررسید دی ماه با 664 قرارداد به ارزش 87 میلیارد ریال در جایگاه آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  9هزار و 7 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند و یک سررسید هم مثبت بود، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 262 هزار تومان، کاهش 0.49درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 294 هزار تومان افت 0.16 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و 325 هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت 0.14 درصدی را تجربه کرد.

    سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و 357 هزار تومان معامله و با کاهش 0.31درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون 392 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.3درصدی رو به رو شد. در آخر هم سررسید تیرماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون 427 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.0.27 رو به رو شد.

    برچسب ها